5 راه برای مقابله با گناه بازمانده
موضوع : سلامت | بهداشت روانی

5 راه برای مقابله با گناه بازمانده

احساسات خود را بپذیرید
در حالی که ممکن است دوستان و خانواده شما به شما تبریک بگویند که هنوز شغلی دارید ، ممکن است دقیقاً به همین شکل احساس نکنید. بپذیرید که شما در حال گذراندن یک روند غم و اندوه هستید و طیف وسیعی از احساسات را پشت سر می گذارید. همچنین ، شما تنها نیستید.

 همکاران شما تجربه مشابهی را پشت سر می گذارند ، که این امر باعث می شود زمان خوبی برای تکیه بر یکدیگر برای پشتیبانی عاطفی باشد. اگر یک تیم را مدیریت می کنید ، با تمرین رهبری همدلی و شفاف بودن با احساسات خود ، نمونه ای را مثال بزنید.

'چرا' خود را به خاطر بسپارید
بر اساس تحقیقات مک کینزی، 70 درصد از کارمندان گفتند که هدفشان با کارشان تعریف می شود. به همین دلیل زمان خوبی است که به خاطر بیاورید که چرا از ابتدا به شرکت ملحق شدید. فرهنگ یا مأموریت چه چیزی شما را جذب کرد؟ تلاش های شما چگونه تفاوت مثبتی در جهان ایجاد می کند؟ به خاطر سپردن آنچه به کار شما معنی می دهد، چشم انداز ایجاد می کند و به شما انرژی و خوش بینی می دهد تا به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

برای ایجاد رابطه وقت بگذارید
راه دیگر برای مقابله با گناه اخراج، تماس با همکاران سابق است. از آنها بپرسید که آیا کاری برای ارائه پشتیبانی وجود دارد یا خیر. حتی یک توصیه ساده لینکدین یا ارجاع شغلی می تواند راه درازی داشته باشد. همچنین زمان مناسبی برای ایجاد روابط جدید در سازمان شماست. 

آیا بخش های داخلی دیگری وجود دارد که به آنها علاقه مند بوده اید؟ با همکاران در آن تیم ها تماس بگیرید و در مورد فعالیت های روزانه آنها اطلاعات کسب کنید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، دوستی های جدیدی ایجاد می کنید و به ساختن سیستم پشتیبانی خود ادامه می دهید.

در تعیین مرزها بهتر شوید
اگر شما یکی از کسانی هستید که باقی مانده اند، احتمالاً حجم کاری شما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که در تعیین حد و مرز با رئیس خود بهتر شوید. با ایجاد لیستی از مسئولیت های فعلی خود شروع کنید و موارد فوری را اولویت بندی کنید. سپس تعیین کنید که چه تعداد پروژه را می توانید به طور منطقی بدون تأثیر منفی بر عملکرد خود مدیریت کنید. در صورت امکان، مواردی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با مهارت ها و نقش شغلی شما دارند. 

حتی ممکن است بخواهید به این فکر کنید که چگونه می توانید وظایف کمتر مهم را محول کنید. در آن مرحله، زمانی را با مدیر خود تعیین کنید تا در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و پیشنهاد خود را مطرح کنید. با آرامش به بحث نزدیک شوید و در صورت لزوم برای مذاکره آماده باشید.

به دنبال آستر نقره باشید
حتی در این شرایط چالش برانگیز، فرصت هایی برای یافتن وجود دارد. ابتدا، در نظر بگیرید که چه پروژه های داخلی را می خواهید دنبال کنید و آنها را جستجو کنید. شاید حتی بتوانید نقشی برای خود بسازید که در حال حاضر وجود ندارد. با در نظر گرفتن فوری ترین نیازهای شرکت خود و اینکه چگونه آنها با مهارت ها و علایق شما هماهنگ هستند، شروع کنید. سپس یک شرح شغل دقیق و یک برنامه انتقال احتمالی برای ارائه به سرپرست خود ایجاد کنید. اگر بتوانید یک چالش شرکت را توصیف کنید و اینکه این موقعیت جدید چگونه آن را حل می کند، به احتمال زیاد نتیجه مثبتی خواهید داشت.

در حالی که برخورد با احساس گناه می تواند آزاردهنده باشد، لازم نیست که یک عقبگرد باشد. تشخیص دهید که احساسات شما عادی است و شما فقط بر خودتان کنترل دارید. با اتخاذ این رویکرد و اولویت دادن به رفاه خود، احتمال اینکه عدم اطمینان را به فرصت تبدیل کنید، بیشتر می شود.

نوشته Caroline Castrillon از مجله فوربز

نظر شما