دانشگاه ویسکانسین–مدیسن
موضوع : پژوهش | مراکز پژوهشی

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن (به انگلیسی: University of Wisconsin–Madison) یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی در مدیسن، ویسکانسین، ایالات متحده است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۸ تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های مؤسس انجمن دانشگاه‌های آمریکایی است. دانشگاه ویسکانسین–مدیسن دارای هجده دانشکده و مدرسه است که بیش از ۵۰٬۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.
 

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها توسط مؤسسه QS در سال ۲۰۲۳ در رتبهٔ ۳۰ قرار گرفت. دانشگاه ویسکانسین–مدیسن در رشته‌های علوم، مهندسی، تجارت، حقوق، پزشکی، و دامپزشکی دارای رتبه‌های بالایی است.

برخی از فارغ‌التحصیلان برجستهٔ دانشگاه ویسکانسین–مدیسن عبارتند از:

بیل کلینتون، چهل‌ و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده
جیم ونس، چهل‌ و سومین رئیس‌جمهور ایالات متحده
اسکات وب، شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده
ویلیام هوارد تاتوم، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده
جیمز وارن، دادستان کل ایالات متحده
ویلیام هیلی، وزیر امور خارجه ایالات متحده
باراک اوباما، چهل‌ و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس
جف بیزوس، مدیرعامل آمازون
 

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن دارای امکانات و منابع آموزشی و پژوهشی گسترده‌ای است. این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای با بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب، یک مرکز پزشکی با ۱۲ بیمارستان و مرکز درمانی، و یک مرکز تحقیقاتی با بیش از ۸۰۰ آزمایشگاه است.
 

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن یک دانشگاه دولتی است و شهریهٔ آن نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است. این دانشگاه همچنین بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه ویسکانسین–مدیسن یک دانشگاه معتبر و باکیفیت است که فرصت‌های آموزشی و پژوهشی بی‌نظیری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

نظر شما