موضوع : پژوهش | مقاله

جهاد اقتصادی یا جهاد انتخاباتی


برخی نمایندگان مجلس به جای انجام رسالت نمایندگی، تکاپوی زودهنگام خود را برای عبور از فیلتر دموکراسی و کسب مجدد رضایت مردم آغاز کرده اند، درحالی که ملت غیور و با بصیرت ایران ثابت کرده اند که اسیر پروپاگاندا نشده و نمایندگان خود را با کارنامه واقعی آنها در خانه ملت می سنجند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال90 را به جهاد اقتصادی نامگذاری کردند. جهاد از ریشه جهـد به معنای تلاش و کوشش و در اسلام به عنوان یکی از فروع دین، معنای مبارزه برای دفاع از اسلام و دین را به تن کرده است.
باتوجه به مصادف بودن سال جهاد اقتصادی با سالی که قرار است در آخرین روزهای آن انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی برگزار شود، تفکیک جهاد اقتصادی از جهاد انتخاباتی امری ضروری به نظر می رسد چرا که انتظار از نمایندگان محترم مجلس جز این نیست که با بررسی خلأهای قانونی بخش تولید در کشور راه های منتهی به سرمایه گذاری در مسیر مبارزه با تهاجم اقتصادی دشمن را باز و در نهایت علاوه بر پیشرفت اقتصادی کشور مطابق با چشم انداز بیست ساله، معضل بیکاری جوانان را نیز برطرف کنند. اما زمانی که این امر و تکلیف مهم نمایندگان جای خود را به تبلیغات انتخاباتی زودهنگام می دهد، حق مردم از این واقعیت چیزی جز نگرانی نخواهد بود.
در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی نمایندگان مجلس هشتم اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به جای انجام رسالت نمایندگی مردم، تکاپوی زودهنگام خود را برای عبور از فیلتر دموکراسی و کسب مجدد رضایت مردم، آغاز کرده اند درحالی که ذکر این نکته مهم که ملت غیور و بابصیرت ایران ثابت کرده اند اسیر پروپاگاندا (propaganda) نشده و نمایندگان خود را با کارنامه واقعی آنها در خانه ملت می سنجند، ضروری به نظر می رسد. اینکه برخی نمایندگان با مقوله جهاد اقتصادی به طور شعاری برخورد کنند و در همایش های تبلیغاتی که بیشتر به اسم یادواره شهدا و همایش های سیاسی برگزار می شود، بنرهای تبلیغاتی خود نمایان کنند، با آنچه مردم از این نمایندگان خواسته بودند، مغایرت عینی و ذاتی دارد.
لذا لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در ماه های منتهی به انتخابات مجلس نهم، با اتخاذ تدابیر مردم پسند و پیروی از رهنمون های رهبر معظم انقلاب که تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را منع فرموده اند، زمینه معطل شدن پروژه های اقتصادی و کند شدن روند خدمت رسانی به مردم که قطعاً و یقیناً خواست دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است را فراهم نکنند تا در امر خدمت رسانی به مردم و رسالت نمایندگی ملت ایران در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی سربلند باشیم.

منبع: / روزنامه / کیهان ۱۳۹۰/۵/۲۲
نویسنده : مهدی مشکینی

نظر شما