چرا در فضا هیچکس نمی‌تواند صدای فریاد شما را بشنود؟
موضوع : تکنولوژی | نجوم

چرا در فضا هیچکس نمی‌تواند صدای فریاد شما را بشنود؟

صدا امواج فشاری هستند که در یک محیط جامد، مایع یا گاز حرکت می‌کنند. این امواج توسط لرزش مولکول‌های محیط ایجاد می‌شوند. هنگامی که شما صحبت می‌کنید، تارهای صوتی شما می‌لرزند و مولکول‌های هوا را در گلو و نزدیک به تارهای صوتی تکان می‌دهند. این ملکول‌ها نیز به نوبه خود با ملکول‌های همسایۀ خود برخورد می‌کنند و باعث می‌شوند صدایی از دهان شما خارج شود.
در فضا، هیچ جو وجود ندارد. جو محیطی از گاز است که سیارات را احاطه می‌کند. جو زمین صدا را حمل می‌کند. هنگامی که شما در زمین صحبت می‌کنید، امواج صوتی از دهان شما خارج می‌شوند و توسط مولکول‌های هوا در جو حمل می‌شوند. این امواج به گوش‌های دیگران برخورد می‌کنند و باعث می‌شوند صدا را بشنوند.
در فضا، هیچ مولکول هوا وجود ندارد تا امواج صوتی را حمل کند. بنابراین، هنگامی که شما در فضا صحبت می‌کنید، امواج صوتی از دهان شما خارج می‌شوند و بلافاصله در فضا پراکنده می‌شوند. هیچ کس نمی‌تواند صدای شما را بشنود.
البته، فضانوردان می‌توانند در لباس فضایی خود صحبت کنند. لباس فضایی آنها حاوی مقداری هوا است که امواج صوتی را حمل می‌کند. بنابراین، فضانوردان می‌توانند صدای یکدیگر را در لباس فضایی خود بشنوند.
اما اگر شما در فضا بدون لباس فضایی باشید، هیچ کس نمی‌تواند صدای شما را بشنود. حتی اگر شما به شدت فریاد بزنید، صدای شما در فضا شنیده نخواهد شد.

نظر شما