گوگل با تغییر توضیحات حالت ناشناس، درباره Incognito شفاف‌سازی می‌کند
موضوع : تکنولوژی | اینترنت

گوگل با تغییر توضیحات حالت ناشناس، درباره Incognito شفاف‌سازی می‌کند

در سال 2020، یک شکایت گروهی علیه گوگل تنظیم شد که ادعا می‌کرد مرورگر کروم در حالت ناشناس به‌صورت کامل از ردیابی کاربران جلوگیری نمی‌کند. در پاسخ به این شکایت، گوگل متن مربوط به سلب مسئولیت در حالت ناشناس یا همان Incognito را تغییر داد تا شفافیت بیشتری در این مورد ایجاد کند.
در متن قبلی صفحه Incognito، چنین توضیحی داده نشده بود که وب‌سایت‌هایی که توسط کاربر بازدید می‌شوند و همچنین سرویس‌های گوگل می‌توانند کاربر را ردیابی کنند. در واقع این جمله به توضیحات صفحه حالت ناشناس اضافه شده است.
متن به‌روزشده حالت ناشناس گوگل به شرح زیر است:

«هنگامی که شما در حالت ناشناس هستید، مرورگر شما هیچ‌گونه داده‌ای را در تاریخچه مرور، کوکی‌ها، یا سایر داده‌های سایت و افزونه‌ها ذخیره نمی‌کند. این بدان معناست که:

افراد دیگری که از دستگاه شما استفاده می‌کنند، فعالیت‌های مرور وب شما را نمی‌بینند.
تبلیغاتی که می‌بینید بر اساس فعالیت‌های مرور گذشته شما شخصی‌سازی نمی‌شوند.

با این حال، وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کنید و همچنین سرویس‌های گوگل هنوز می‌توانند فعالیت‌های شما را ردیابی کنند. به عنوان مثال، یک وب‌سایت می‌تواند از کوکی‌هایی که توسط مرورگر شما ذخیره می‌شوند، برای ردیابی فعالیت‌های شما در آن وب‌سایت استفاده کند. سرویس‌های گوگل مانند جستجو، Maps، و YouTube همچنین می‌توانند فعالیت‌های شما را در این سرویس‌ها ردیابی کنند.»

این تغییرات به کاربران کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که حالت ناشناس چگونه کار می‌کند و از چه چیزی محافظت نمی‌کند.

نظر شما