دکمه کیبورد کوپایلوت، معیار جدید مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

دکمه کیبورد کوپایلوت، معیار جدید مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت ظاهراً در حال اعمال یک الزام جدید برای لپ‌تاپ‌هایی است که می‌خواهد آنها را به عنوان "کامپیوترهای هوش مصنوعی" یا AI PC به رسمیت بشناسد. این الزام، وجود دکمه کیبورد کوپایلوت است.
تعریف مایکروسافت و اینتل از کامپیوتر هوش مصنوعی به این صورت است که این دستگاه‌ها باید به پردازنده‌های جدید Core Ultra مجهز باشند و دکمه کوپایلوت را نیز در کیبورد خود داشته باشند.
بر اساس این تعریف، برخی از لپ‌تاپ‌ها مانند ROG Zephyrus جدید ایسوس که با تراشه‌های Core Ultra جدید اینتل عرضه شده‌اند، از نظر اینتل لپ‌تاپ هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. اما چون در کیبورد خود دکمه کوپایلوت ندارند، مایکروسافت آنها را به عنوان لپ‌تاپ هوش مصنوعی یا AI PC تلقی نمی‌کند.
هنوز مشخص نیست که سازندگان لپ‌تاپ‌ها در ازای پایبندی به تعریف کامپیوتر هوش مصنوعی از نظر مایکروسافت چه چیزی دریافت خواهند کرد. خود مایکروسافت نام تجاری AI PC را روی جدیدترین دستگاه‌های سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 قرار داده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا چنین دسته‌بندی برای دیگر لپ‌تاپ‌ها وجود خواهد داشت یا اینکه بودجه بازاریابی خاصی به این شرکت‌ها تعلق می‌گیرد یا خیر.
مجله هوش مصنوعی این موضوع را دنبال خواهد کرد و اطلاعات جدید را به اطلاع شما خواهد رساند.
نکات قابل توجه:

دکمه کوپایلوت یک میانبر برای دسترسی به سرویس هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت است.
این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، کارهایی مانند نوشتن ایمیل، خلاصه‌سازی متن، و ایجاد تصاویر را انجام دهند.
هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت الزام دکمه کوپایلوت را برای همیشه اعمال خواهد کرد یا خیر.

نظر شما