گرمایش زمین و بلعیدن شهاب سنگ ها توسط یخچال ها
موضوع : تکنولوژی | نجوم

گرمایش زمین و بلعیدن شهاب سنگ ها توسط یخچال ها

علم در آستانه فاجعه ای جبران ناپذیر
همانطور که می دانید، قطب جنوب مخزن عظیمی از شهاب سنگ ها است که حدود 60 درصد از کل شهاب سنگ های زمین را در خود جای داده است. دانشمندان سالانه حدود 1000 نمونه از این گنجینه های علمی را از این منطقه استخراج می کنند. 
اما باخبرهای ناگواری از این منطقه یخ زده به گوش می رسد. گروهی از اقلیم شناسان و متخصصان یخچال های طبیعی هشدار داده اند که تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین در حال بلعیدن این شهاب سنگ های ارزشمند است. 
طبق یافته های این دانشمندان، ذوب شدن یخچال های طبیعی در قطب جنوب، محل فرود این شهاب سنگ ها را از بین می برد و آنها را به اعماق زمین می فرستد. این امر دسترسی به این گنجینه های علمی را برای همیشه از بین خواهد برد. 
علاوه بر این، ذوب شدن یخ ها باعث آلوده شدن محل فرود شهاب سنگ ها با رسوبات و آلاینده ها می شود و شناسایی و مطالعه آنها را دشوارتر می کند.
محققان تخمین می زنند که با ادامه روند فعلی گرمایش زمین، تا 30 درصد از شهاب سنگ های قطب جنوب تا دهه های آینده ناپدید خواهند شد. این رقم در بدترین حالت می تواند به 76 درصد نیز برسد.
از دست رفتن این شهاب سنگ ها، ضربه ای جبران ناپذیر به علم بشر خواهد بود. آنها حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد تاریخچه منظومه شمسی، منشاء حیات و ترکیب سیارات دیگر هستند. 
این کشف غم انگیز، زنگ خطری برای اقدام فوری در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی است. 

نظر شما