رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران مدیریت امور شهر تهران
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران مدیریت امور شهر تهران

روزنامه همشهری، سه شنبه 6 شهریور ,1375 27 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1053


رهبر معظم انقلاب از زحمات و تلاش دلسوزانه شهردار تهران و مدیران شهرداری تقدیر کردند باید به گونه ای عمل کنید که مردم ضعیف ماموران شهرداری را ملجا و پناه خود بدانند.

تفاوت پایین و بالای شهر باید از بین برود

در نظام اسلامی در سایه حاکمیت دین, هر کس ضمن اجرای کارها وادای وظایف محوله جلب رضایت خداوند, سربلندی نظام اسلامی و آسایش و آرامش و رفاه مردم را نیز در نظر بگیرد . تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروزدر دیدار شهردار, مدیران ومسئولان شهرداری تهران با ایشان ,ایجاد و گسترش فضای مذهبی و دینی در محیطهای شهری , کمک به قشر ضعیف و محروم در زمینه مسائل شهری و رعایت کامل قانون و حقوق مردم را از وظایف اساسی شهرداریها خواندند.
مقام معظم رهبری با تشکر اززحمات و تلاش دلسوزانه شهردارو دیگر دست اندرکاران مسائل شهر تهران فرمودند: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شهر تهران به صورت شهری اسلامی درآید و برای دستیابی به این هدف, لازم است با استفاده از صاحبنظران و متفکران, ویژگیهای یک شهر اسلامی را تعریف و تبیین کرد. حضرت آیت الله خامنه ای بااشاره به لزوم استفاده از برخی نکات ارزشمند در اداره و ساخت شهرهای آباد و بزرگ دنیاافزودند: در برنامه کلان خودنباید شهرهای معروف دنیا راالگو قرار دهید, بلکه باید برای ایجاد شهری اسلامی برنامه ریزی کنید.
 


مقام معظم رهبری با تاکید برلزوم ایجاد و گسترش فضای دینی و مذهبی در محیطهای مربوط به شهرداریها افزودند: در یک شهراسلامی , هر پدیده ای به ترویج حرکت و زندگی اسلامی کمک می کندو نمودها و نمادهای مختلف در خیابانها, پارکها و بوستانهای شهری و هر جای دیگر شهر, ضمن ایجاد جاذبه زمینه گرایش شهروندان به معنویات را فراهم می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: در نظام اسلامی هیچکس نباید در زندگی روزمره خود دچارناامنی باشد, اما ویژگی شهر اسلامی این است که اهل دین و پارسایی در همه جای آن احساس امنیت می کنند و اهل فساد هیچ جا را برای ارتکاب فساد و تباهی امن نمی یابند و این مهم باید در همه محیطهای مربوط به شهرداریها از جمله پارکها و فرهنگسراها مورد توجه کامل قرار داشته باشد.
مقام معظم رهبری افزودند: درساخت و سازهای شهری نیز بایدمعماری اسلامی مدنظر باشد وساختمانها به گونه ای ساخته شودکه یادآور زندگی اسلامی و ایرانی باشد در این کار لازم است ضمن رعایت و حفظ حریم خانواده ها از استفاده از برخی الگوهای ملال آور خودداری شود. 

حضرت آیت الله خامنه ای کمک به ضعفا و قشرهای محروم را در مسائل شهری از وظایف اصلی شهرداریها خواندند و افزودند: باید به گونه ای عمل کنید که مردم ضعیف ماموران شهرداری را ملجا و پناه خود بدانند. در برخورد با این قشرها از کلیه ارفاقها و بخشودگیهای قانونی استفاده کنید و در جاهایی که امکان دارد مقررات داخلی شهرداریها را نیز به گونه ای تغییر دهید که برای گذران زندگی و معیشت روزمره و تامین مسکن مورد نیاز به طبقات پایین حتی کمک مادی و غیر مادی هم بشود.
مقام معظم رهبری با تاکید بررسیدگی هر چه بیشتر به مناطق جنوب شهر تهران فرمودند: هرقدر در این زمینه هزینه شود کم است و باید به گونه ای عمل شود که تفاوت پایین و بالای شهر از بین برود. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین لزوم رعایت مقررات و قوانین را خاطرنشان کردند و افزودند: حقوق مردم را کاملا رعایت کنیدطوری که حتی یک مورد هم به حقوق مردم تجاوز نشود.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تصریح کردند: در نظام اسلامی درسایه حاکمیت دین, هر کس ضمن اجرای کارها و ادای وظایف محوله جلب رضایت خداوند,سربلندی نظام اسلامی و آسایش وآرامش و رفاه مردم را نیز درنظر بگیرد ضمن برخورداری از آثار مثبت دنیوی, از اجر الهی نیز برخوردار خواهد بود و این امر را هر کسی در هر جا مشغول خدمت است , باید در نظر داشته باشد.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای کرباسچی شهردار تهران در زمینه فعالیتهای انجام شده برای حل مسائل و مشکلات و نارسائیهای این شهر, طرحهای عمرانی و آبادانی, طرحهای زیباسازی, حل مساله ترافیک و دیگر اقدامات شهرداری تهران گزارشی به استحضار رساند.

نظر شما