موضوع : نمایه مطبوعات | اطلاعات

ایران برای استرداد دزدان دریایی به فرانسه هشدار داد

از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ربوده شدن ناو چه نیروی دریایی کشور جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه ای منتشر شد. متن اطلاعیه بدین شرح است. بدنبال اعلام نظر رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد دزدان ،دریایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر اعلام میدارد که مجرمین باید از سوی دولت فرانسه به دولت ایران تحویل داده شوند. هر نوع مماشاتی در این زمینه از سوی دولت فرانسه باعث تشویق دزدی دریایی در سراسر جهان شده و باعث خواهد شد در افکار ملتهای جهان دولت فرانسه شریک آمریکا و مراکش در این توطئه خطرناک شناخته شود. دولت اسلامی ایران هشدار میدهد که عدم اعلام رسمی اسامی همه دزدان دریایی و ملیتهای آنان از سوی مقامات رسمی دولت ،فرانسه این ظن را در اذهان بوجود می آورد که نقشه ای برای فرار دادن این دزدان وجود دارد و یا آنکه احتمالا افرادی دیگر از سایر کشورها منجمله فرانسه در این توطئه شرکت داشته اند .

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

حمایت فرانسه از دشمنان ایران 
فرستاده ویژه ایران به اسپانیا در یک مصاحبه مطبوعاتی در مادرید اعلام کرد امتناع فرانسه از استردادتر و ریستها و عاملین ربودن ناوچه تبرزین تائیدی خواهد بود. براینکه فرانسه کشوری است که به عنوان پایگاهی برای سرقت های دریائی درآمده است و بسیاری از کشورهای جهان عواقب آنرا متحمل خواهند شد. از سوی دیگر بیبر برگو و ا دبیر کل کاخ الیزه اعلام کرد را محل بر مساله ناوچه ایرانی تبرزین مطابق با حقوق بین المللی باید در کوتاهترین مدت و بدون خشونت به نتیجه منجر شود. دبیر کل «الیزه :گفت این مساله در مسیر خوبی است. وی اعلام کرد کماندوها مطابق قوانین مانه مسترد و نه اخراج خواهند شد.
پیر برگووا :گفت فرانسوا میتران رئیس جمهوری فرانسه در برابر شورای و زیران یادآوری کرد که موضع اتخاذی و اقدامهایی که انجام گرفته برد و اندیشه ساده استوار است فرانسه به حقوقی که حسن انجام مناسبات بین المللی را تضمین میکند احترام میگذارد و به گونه ای آشتی ناپذیر از منافعش که در خارج قرار دارند مایملک و اشخاص دفاع می.کند با توجه به اوضاع و احوال ایران و ورود بنی صدر» به فرانسه پیرپرگو و ا»، اعلام کرد: پیش بینی میشد که اتباع فرانسه در ایران مورد تهدید قرار گرفته و رئیس جمهوری ترجیح دادند پیشدستی کرده و در برابر یک عمل انجام شده قرار نگیرند. دبیر کل الیزه تاکید کرد آخرین تحولات ایران نشان داد که رئیس جمهوری محق بوده اند و خاطرنشان ساخت شکیبائی و خونسردی ریاست جمهوری و دولت تاکنون از وقوع هرگونه حادثه ای جلو گیری کرده است. دبیر کل الیزه در خاتمه :گفت فرانسه مسئول تسخیر این ناوچه که در آبهایش واقع نشده نیست و فرانسه جرمی مرتکب نشده است.

ناوچه به ایران می آید
خبرگزاری پارس گزارش :داد ناوچه «تبرزین همراه با سرنشینان تسلیم ناپذیر آن بزودی روانه ایران خواهد شد بر اساس اطلاعات موثق ناوچه اینک در اختیار مقامات فرانسوی است و کار تحویل آن به ایران در جریان است بعد از ظهر دیروز کسب اطلاع شد: ناوچه تبرزین که از سوی دزدان دریایی تحویل مقامات فرانسوی بندر «تولون شده بزودی با فرماندهی یک افسر متعهد ایرانی بسو ی آبهای ایران هدایت خواهد شد. بر اساس گزارشات رسیده بیست و هفت تن از سرنشینان ناوچه که تسلیم اقدامات تروریستی مشتی راهزن دریائی نشدند و از هرگونه همکاری با دزدان دریائی خودداری کردند با همین ما و عازم ایران خواهند شد و اینک این برادران فعالانه در آماده کردن ناو چه تبرزین جهت حرکت به ایران شرکت دارند.
اسامی این برادران باین شرح است: ناوبانان عباس اخوان محمد رسول گل کرم نی محمد صدری، عیسی یاقوت زاده علی آتش رزم ریدون ابدالی مشهور نظری مهناویان یکم حسین ،گلابتن ،خداکرم قنبری ، حسن معظمی گودرزی علی نعمت اللهی سید حسین حسینی ، کمال کدایی حمید ،زنگنه جواد کیانی مجاهد، حسن تیاور نصر الله ، نظری محمد ،حسامی محمد همت ابراهیم الیاسی، احمد ،غریبی محمود قدرتی ، و رضا کمالی مهناوی دوم احمد ،نحوی گروهبان دوم غلامحسین پاکدامن و کارمندان فنی علی تدینی و عزیز شهدی
 

نظر شما