چرا برخی از غیرسیگاری‌ها به درمان سرطان ریه مقاوم هستند؟
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

چرا برخی از غیرسیگاری‌ها به درمان سرطان ریه مقاوم هستند؟

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، موسسه فرانسوی کریک و شرکت آسترازنکا در مطالعه‌ای جدید به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چرا برخی از بیماران مبتلا به سرطان سلول غیر کوچک ریه (NSCLC) به درمان‌های هدفمند، به ویژه آن‌هایی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، پاسخ نمی‌دهند.

مقاومت در برابر درمان:

در این مطالعه، محققان دریافتند که سلول‌های سرطانی در برخی از بیماران غیرسیگاری، جهش‌هایی ژنتیکی دارند که آنها را نسبت به داروهای هدفمند مقاوم می‌کند. این جهش‌ها، سیگنال‌هایی را که برای عملکرد داروها ضروری هستند، مختل می‌کنند و در نتیجه، داروها نمی‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

تفاوت بین سیگاری‌ها و غیرسیگاری‌ها:

محققان همچنین خاطرنشان کردند که الگوهای جهش ژنتیکی در بیماران غیرسیگاری با بیماران سیگاری متفاوت است. این امر نشان می‌دهد که عوامل دیگری علاوه بر دود سیگار، می‌توانند در ایجاد NSCLC نقش داشته باشند و به مقاومت در برابر درمان منجر شوند.

اهمیت این کشف:

این کشف جدید، راه را برای توسعه درمان‌های جدید و موثرتر برای NSCLC، به ویژه برای بیمارانی که به درمان‌های هدفمند فعلی پاسخ نمی‌دهند، هموار می‌کند. دانستن اینکه چه جهش‌هایی باعث مقاومت در برابر دارو می‌شوند، به دانشمندان کمک می‌کند تا داروهایی را طراحی کنند که این جهش‌ها را دور بزنند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

نظر شما