شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی، امید جدیدی برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی، امید جدیدی برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شیمی‌درمانی قبل و بعد از عمل جراحی برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته، می‌تواند به طور قابل توجهی شانس زنده ماندن بدون پیشرفت بیماری را افزایش دهد.

این یافته‌ها که در مجله "مدیسن نت" منتشر شده است، می‌تواند نقطه عطفی در درمان این نوع سرطان کشنده باشد.

سرطان پانکراس به دلیل دیر تشخیص داده شدن، یکی از مرگبارترین انواع سرطان است. در حال حاضر، تنها 15 تا 20 درصد از بیماران زمانی که تومورها هنوز قابل عمل هستند، تشخیص داده می‌شوند.

شیمی درمانی به طور سنتی پس از جراحی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی باقی‌مانده انجام می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انجام شیمی درمانی قبل از عمل جراحی می‌تواند به کوچک شدن تومور و افزایش شانس موفقیت عمل کمک کند.

در این مطالعه، 46 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته تحت درمان با شیمی درمانی قبل و بعد از عمل جراحی قرار گرفتند. 67 درصد از بیماران حداقل 12 ماه بدون پیشرفت بیماری زنده ماندند و 59 درصد به مدت دو سال یا بیشتر پس از درمان دوگانه شیمی درمانی زنده ماندند.

این نتایج بسیار امیدوارکننده است و نشان می‌دهد که شیمی درمانی قبل و بعد از عمل جراحی می‌تواند به طور قابل توجهی چشم‌انداز بیماران مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته را بهبود بخشد.

دکتر مایکل سچینی، سرپرست این مطالعه، می‌گوید: "ما به دنبال راهی برای ارتقای شیمی درمانی در رژیم درمانی بیماران بودیم و تصمیم گرفتیم آن را قبل از عمل جراحی انجام دهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نتایج را برای بیماران خود بهبود بخشیم یا خیر."

وی خاطرنشان کرد که این مطالعه کوچک بود و نیاز به مطالعات بزرگ‌تر و تصادفی برای تأیید این یافته‌ها است.

با این حال، این نتایج جدید گامی مهم در جهت یافتن درمان‌های موثرتر برای سرطان پانکراس است.

نظر شما