ژاپن با فلاپی‌دیسک وداع کرد!
موضوع : تکنولوژی | نرم افزار و اپلیکیشن

ژاپن با فلاپی‌دیسک وداع کرد!

در اقدامی که شاید برای بسیاری نسل جوان عجیب به نظر برسد، ژاپن بالاخره استفاده از فلاپی‌دیسک را در سیستم‌های دولتی خود به طور کامل کنار گذاشت.

آژانس دیجیتال این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که تمامی سازمان‌های دولتی موظف شده‌اند استفاده از فلاپی‌دیسک را متوقف کرده و از روش‌های جایگزین و مدرن‌تر برای ذخیره‌سازی و انتقال داده استفاده کنند.

این اقدام در راستای برنامه‌های دولت ژاپن برای مدرن‌سازی و دیجیتالی کردن بوروکراسی این کشور انجام شده است.

فلاپی‌دیسک‌ها که زمانی حافظه ذخیره‌سازی رایج برای رایانه‌های شخصی بودند، به دلیل ظرفیت بسیار کم و سرعت پایین انتقال داده، دیگر کاربرد چندانی در دنیای امروز ندارند.

با این حال، تا پیش از این، برخی از ادارات دولتی در ژاپن از فلاپی‌دیسک برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌کردند.

وزیر دیجیتال ژاپن، تارو کنو، در بیانیه‌ای به این مناسبت گفت: "ما در روز 28 ژوئن در جنگ فلاپی‌دیسک پیروز شدیم!"

او در ادامه افزود: "این یک نقطه عطف مهم در تلاش‌های ما برای مدرن‌سازی دولت ژاپن است. ما به استفاده از فناوری‌های جدید برای ارائه خدمات بهتر به مردم خود ادامه خواهیم داد."

گفته می‌شود که تنها سیستمی که در حال حاضر هنوز برای کارکرد خود به فلاپی‌دیسک نیاز دارد، یک سیستم قدیمی مربوط به بازیافت خودرو است.

اما دولت ژاپن اعلام کرده است که در حال بررسی جایگزین‌هایی برای این سیستم نیز می‌باشد.

این اقدام ژاپن در حالی انجام می‌شود که برخی از کشورهای دیگر نیز در حال حرکت به سمت حذف تدریجی فلاپی‌دیسک از سیستم‌های دولتی خود هستند.

برای مثال، در سال 2019، دولت بریتانیا استفاده از فلاپی‌دیسک را در دادگاه‌های خود ممنوع کرد.

با وجود اینکه فلاپی‌دیسک‌ها دیگر مانند گذشته رایج نیستند، اما جایگاه ویژه‌ای در تاریخ فناوری اطلاعات دارند و خاطرات بسیاری را برای نسل‌های گذشته تداعی می‌کنند.

نظر شما