فیلم سینمایی بلک آدم
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

فیلم سینمایی بلک آدم

فیلم: بلک ادم، یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ بر پایه شخصیت کمیک بوکی دی‌سی به همین نام، یازدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) محسوب می‌شود.

بازیگران: دوئین جانسون در نقش بلک ادم، آلدیس هاج در نقش هاوک‌من، نوآه سنتینو در نقش اتم اسمشر، سارا شاهی، مروان کنزاری، کوئینتسا سوئیندل، پیرس برازنان و جیمز کوزاتی مویر در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

کارگردان و نویسنده: این فیلم به کارگردانی ژائومه کولت-سرا از فیلمنامه‌ای نوشته شده توسط آدام استیکیل، روری هِینز و سهراب نوشیروانی و به تهیه‌کنندگی جانسون ساخته شده است.
 

داستان: داستان فیلم حول محور بلک ادم، یک ابر انسان باستانی که توسط گروهی از باستان‌شناسان از زندان جادویی خود آزاد می‌شود تا ملت «خندق» را از دست سندیکای جنایتکار «اینترگنگ» نجات دهد، می‌چرخد.

موفقیت در گیشه: با وجود دریافت نقدهای مختلف، بلک ادم در گیشه عملکرد نسبتاً موفقی داشت و بیش از 392 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و به چهاردهمین فیلم پرفروش سال 2022 تبدیل شد.

دنباله: در حال حاضر هیچ دنباله‌ای برای بلک ادم به طور رسمی تأیید نشده است. با این حال، با توجه به عملکرد گیشه و علاقه دوئین جانسون به بازگشت به این نقش، احتمال ساخت دنباله وجود دارد.

نکات قابل توجه:

  • بلک ادم اولین فیلم DCEU است که به طور کامل در خارج از ایالات متحده فیلمبرداری شده است.
  • این فیلم همچنین اولین فیلم DCEU است که یک شخصیت زن عرب را به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی خود معرفی می‌کند (سارا شاهی در نقش آدریانا توماس).
  • لباس بلک ادم توسط طراح لباس برنده جایزه اسکار، کیم بارنز طراحی شده است.

نظر شما