آموزش هوش مصنوعی در کالیفرنیا با پشتیبانی انویدیا
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

آموزش هوش مصنوعی در کالیفرنیا با پشتیبانی انویدیا

کالیفرنیا به زودی با همکاری انویدیا دوره‌های آموزشی جدیدی در حوزه فناوری هوش مصنوعی برگزار خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتو، انویدیا با همکاری ایالت کالیفرنیا برنامه‌ای برای آموزش فناوری هوش مصنوعی به ساکنان این ایالت راه‌اندازی کرده است. این ابتکار با حمایت فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، و مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ آغاز شده و هدف آن ایجاد فرصت‌های شغلی و ترویج نوآوری در این حوزه است. برنامه آموزشی همچنین شامل آموزش کارکنان دولتی می‌شود.

طبق بیانیه‌ای از فرمانداری کالیفرنیا، 100 هزار دانشجو، استاد دانشگاه، توسعه‌دهنده و دانشمند داده در این برنامه آموزشی شرکت خواهند کرد. این آموزش‌ها به منظور استفاده بهینه از فناوری هوش مصنوعی برای حل مشکلات روزمره طراحی شده‌اند. مربیان در کالیفرنیا قادر خواهند بود گواهی برنامه سفیران دانشگاهی مؤسسه آموزش عمیق انویدیا را دریافت کنند، که به آن‌ها امکان دسترسی به کیت‌های آموزشی باکیفیت، محتوای کارگاه‌ها و ورک استیشن‌های شتاب‌یافته توسط GPU‌های انویدیا در فضای ابری را می‌دهد.

این همکاری بخشی از تلاش‌های اخیر کالیفرنیا برای تقویت موقعیت خود به عنوان مرکز پیشگام در فناوری‌های نوین است. در سپتامبر گذشته، نیوسام فرمانی اجرایی امضا کرد که به موضوعاتی مانند استفاده مسئولانه از فناوری و بررسی بهترین کاربردهای آن توسط نهادهای دولتی پرداخت. همچنین در اوایل سال 2024، کالیفرنیا برنامه‌ای آموزشی برای کارکنان دولتی و اجلاس هوش مصنوعی مولد برگزار خواهد کرد و پروژه‌های آزمایشی برای بررسی چگونگی استفاده از فناوری در حل مشکلات روزمره، مانند ترافیک و دسترسی زبانی، آغاز می‌کند.

نیوسام در رویداد مرتبط با هوش مصنوعی در سانفرانسیسکو که در ماه مه برگزار شد، گفت: «من نمی‌خواهم این فضا را به سایر ایالت‌ها یا کشورهای دیگر واگذار کنم. اگر بیش از حد مقررات وضع کنیم، ممکن است خودمان را در موقعیت خطرناکی قرار دهیم.»

نظر شما