پیشرفت‌های جدید در عرصه تئاتر: نمایش «خوشبختی در اودسا» و رونمایی از پوستر «مضحکه سیاه»
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

پیشرفت‌های جدید در عرصه تئاتر: نمایش «خوشبختی در اودسا» و رونمایی از پوستر «مضحکه سیاه»

«خوشبختی در اودسا» به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه کرمی از تاریخ پنجم تا بیست و ششم شهریورماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. همزمان با معرفی عوامل این نمایش، پیش فروش بلیت‌ها آغاز شده است.

این نمایش با بازیگری نعیمه دوستی، سحر گلشیرازی و شیده غفاریان در نقش‌های اصلی اجرا می‌شود و محمد نوریان تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. امیر دلفانی نیز مجری طرح این اثر است.

خلاصه داستان نمایش به شرح زیر است: «ما دخترای اودِسا منتظر شنیدن یه خبر خوب هستیم. یه چیزی شبیه به معجزه!»

سایر عوامل تولید شامل روحان امامی (طراح صحنه)، سیمین محمدی (طراح لباس)، رامین صادقی (طراح نور)، و زهره قنبری (طراح گریم) می‌باشند. هومن مرادی طراح گرافیک، و کاوه نورمحمدی مدیر تولید است.
 

همزمان با این نمایش، پوستر نمایش «مضحکه سیاه» با طراحی حامد تلخ‌آبی رونمایی شد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهدی ملکی از ۱۵ شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد به اجرا در خواهد آمد.

«مضحکه سیاه» که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ بار در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته بود، داستان غول چراغ جادویی را روایت می‌کند که برای تنوع به آفتابه می‌رود و در آن گیر کرده و می‌میرد، و با مرگ او دردسرهای خانه ارباب آغاز می‌شود.

تیم اجرایی «مضحکه سیاه» شامل نیما ثبوتی، علی جعفری، دانیال حسن نیا و سایر بازیگران است. فهیمه علی‌آبادی به عنوان مشاور کارگردان و علی جعفری به عنوان دستیار کارگردان در این پروژه همکاری دارند.

طراحان و سازندگان این نمایش همچنان در حال آماده‌سازی برای اجرا هستند و قرار است با نوید هنرآرا و محمد حسن شکیب در بخش موسیقی و محمود ملکی و زهرا دهقانی در بخش گریم به ارائه اثر خود بپردازند.

نظر شما