سرنوشت تلخ سه دوست در سینمای ایران؛ یادگاری از خاطرات گذشته
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

سرنوشت تلخ سه دوست در سینمای ایران؛ یادگاری از خاطرات گذشته

در سال ۱۳۷۰، سیروس الوند برای ساخت فیلم “برخورد” به دنبال دو بازیگر جوان و ناشناخته بود. خشایار الوند، که نویسنده و علاقمند به سینما بود، دوست خود حسن جوهرچی را که پیشتر در فیلم “فیل در تاریکی” بازی کرده بود به برادرش معرفی کرد.

خشایار در ادامه تلاش‌های خود برای یافتن بازیگر دیگری، به یاد امیر صادقیان افتاد؛ جوانی خوش‌چهره و قهرمان رالی که خانواده‌اش در زمینه تعمیرات مرسدس بنز فعال بودند. این معرفی منجر به دوستی عمیق بین حسن جوهرچی، خشایار الوند و امیر صادقیان شد. هرچند امیر پس از چهار تجربه نقش‌آفرینی تصمیم گرفت به کسب و کار خانوادگی خود بازگردد، اما دوستی این سه نفر همچنان ادامه یافت.

این سه دوست که همگی متولد تابستان بودند، هر سه در دوره‌ای کوتاه و به دلیل بیماری‌های ناگهانی از دنیا رفتند. خشایار الوند در سن ۵۱ سالگی بر اثر سکته قلبی، حسن جوهرچی در ۴۸ سالگی به دلیل ایست قلبی و امیر صادقیان در ۵۰ سالگی بر اثر سکته مغزی جهان را ترک کردند.

این داستان غم‌انگیز، یادگاری از همکاری و دوستی‌های عمیق در عرصه سینماست که با خاطراتی از زمان‌های خوب و بد همراه شده است. یادشان گرامی و خاطراتشان همواره در ذهن دوستدارانشان زنده خواهد ماند.

نظر شما