درخشش سریال ژاپنی «شوگون» در جوایز امی ۲۰۲۴
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

درخشش سریال ژاپنی «شوگون» در جوایز امی ۲۰۲۴

در هفتاد و ششمین دوره جوایز امی، سریال تاریخی ژاپنی «شوگون» موفق شد عنوان بهترین سریال درام را از آن خود کند و با کسب ۱۸ جایزه رکوردی کم‌سابقه به جا بگذارد. این سریال که دیالوگ‌های زیادی به زبان ژاپنی دارد، نخستین سریال غیر انگلیسی‌زبان است که به این موفقیت دست یافته است.

«شوگون» اقتباسی از رمان جیمز کلاول است و به مبارزات قدرت در ژاپن قرن هفدهم می‌پردازد. هیرویوکی سانادا، ستاره برجسته این سریال، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد شد. او این پروژه را به عنوان «رویای تحقق‌یافته، جایی که شرق با غرب ملاقات می‌کند» توصیف کرد.

همچنین، آنا ساوای، همبازی او که نقش دختر یک سامورایی خلع‌شده را بازی می‌کند، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

از دیگر سریال‌های موفق این دوره از جوایز امی، می‌توان به «هک» و «خرس» اشاره کرد. سریال «هک» توانست عنوان بهترین مجموعه کمدی را از آن خود کند و «خرس» با کسب ۱۱ جایزه در بخش‌های مختلف، از جمله بازیگری، به موفقیت دست یافت.

در بخش سریال‌های نمایشی، الیزابت دبیکی، هنرپیشه استرالیایی برای بازی در نقش پرنسس دایانا در سریال «تاج»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

سایر برندگان جوایز امی ۲۰۲۴ شامل «بچه‌آهو» در بخش مینی سریال، «سامورایی چشم آبی» در بخش انیمیشن و «خائن‌ها» در بخش مسابقات نمایشی بودند.

نظر شما