نوجوانان می گویند رسانه های اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می دهد. در اینجا نحوه کمک به آنها آورده شده است
موضوع : جامعه | سبک زندگی

نوجوانان می گویند رسانه های اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می دهد. در اینجا نحوه کمک به آنها آورده شده است

'به جوانانی که تازه وارد رسانه های اجتماعی شده اند چه توصیه ای می کنید؟'

'آیا تا به حال احساس کرده اید که باید استفاده از رسانه های اجتماعی خود را تغییر دهید...؟'

نوجوانان و جوانان از سراسر کشور در یک نظرسنجی متنی در سال 2020 به این پرسش‌ها پاسخ دادند. پاسخ‌های آنها چشم‌نواز است.

یک نفر نوشت: «به جوانان می‌گویم... اینترنت از واقعیت دور است و هر چه زمان بیشتری را صرف آن کنید، بیشتر فراموش می‌کنید که زندگی واقعی چگونه است...».

یکی دیگر در پیامک نوشت: 'اجازه ندهید رسانه های اجتماعی زندگی یا عزت نفس شما را کنترل کنند.'

این مطالعه که در ماه سپتامبر منتشر شد، آگاهی قابل توجهی را در مورد آسیب‌های احتمالی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان نوجوانان و همچنین تلاش‌های مداوم آنها برای مقابله با این آسیب‌ها نشان می‌دهد.

برخی از پاسخ دهندگان به صراحت گفتند که رسانه های اجتماعی باعث ایجاد احساس افسردگی در آنها می شود. بسیاری از والدین خود درخواست کردند که به آنها کمک کنند تا از استفاده از آن خودداری کنند. تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان نسخه ای از این توصیه را به نوجوانان آینده دادند: از رسانه های اجتماعی استفاده نکنید. اشکالی ندارد که خودداری کنید. یا اکانت های خود را حذف کنید.

یکی از پاسخگویان نوشت: 'من بارها اینستاگرام را برای بهبود وضعیت عاطفی خود حذف کرده ام، اما پس از آن، بارها آن را دوباره نصب می کنم.'

مرکز تحقیقات پیو در ماه آگوست دریافت که حدود 95 درصد از نوجوانان آمریکایی امروزه از نوعی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و حدود یک سوم می گویند که «تقریباً دائماً» از آن استفاده می کنند. در عین حال، نوجوانان و نوجوانان با بحران سلامت روانی مواجه هستند. و تحقیقات نشان می دهد که این دو روند در هم تنیده شده اند: رسانه های اجتماعی می توانند باعث افسردگی و کاهش رضایت از زندگی شوند.

در حالی که پزشکان و روانشناسان سعی می کنند راه حل هایی برای این بحران بیابند، برخی از آنها به چیزی متناقض پی می برند: نوجوانان و بزرگسالان جوان ممکن است بهترین منبع مشاوره و راه حل باشند. آنها متخصص این برنامه ها هستند - نه والدین آنها.

اما لمبکه، که 20 ساله است و جنبش Log Off را برای کمک به نوجوانان برای داشتن یک رابطه سالم با رسانه های اجتماعی تأسیس کرد، می گوید و آنها بیش از هر نسل دیگری تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند. او توضیح می‌دهد: «ما، ژنرال Z، تأثیر تنها ماندن بر مدل کسب‌وکار سود فناوری بزرگ را به‌طور ملموس احساس کرده‌ایم. و این رابطه کاملا نامتقارن است و فقط به جوانان آسیب می رساند.»

لمبکه معتقد است با گوش دادن به جوانان، والدین می توانند با نوجوانان همکاری کنند تا به آنها کمک کنند تا آسیب های این پلتفرم ها را به حداقل برسانند و در عین حال مزایای آنها را به حداکثر برسانند.

ریجول آرورا، 26 ساله، مربی سلامت دیجیتال و مشاور که پروژه ای به نام LookUp India را رهبری می کند، می گوید: 'من معتقدم رسانه های اجتماعی نیز جنبه های بسیار خوبی دارند.' 'به دلیل رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی به من داده شده است. می توانم محتوای مثبت را تقویت کنم و با افراد زیادی در سراسر جهان ارتباط برقرار می کنم.'
اگر شما یک بزرگسال جوان هستید که به دلیل اینکه نمی توانید تلفن خود را زمین بگذارید، در تلاش برای عقب نماندن از مدرسه هستید، Arora و Lembke توصیه نمی کنند که به طور کلی از رسانه های اجتماعی جدا شوید. در عوض، آنها می گویند نقطه شیرین را پیدا کنید، 'جایی که مثبت را می گیرید اما منفی را رها می کنید.'

آرورا می‌گوید هدف این است که به جوانان در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی آژانس بیشتری بدهیم. بنابراین نوجوانان از این برنامه ها به جای برنامه هایی که از نوجوانان استفاده می کنند استفاده می کنند.

و والدین، همه اینها در مورد شما نیز صدق می کند: در اینجا نحوه حمایت و تشویق نوجوان خود به سمت استفاده متعادل از صفحه نمایش و در عین حال تغییر عادات خود آورده شده است.

مرحله 1: یاد بگیرید که با چه چیزی روبرو هستید

در اینجا چیزی است که نوجوانان و جوانان بارها و بارها می گویند: بدانید که در شبکه های اجتماعی با چه چیزی روبرو هستید.
زمانی که لمبکه کلاس ششم بود، او واقعاً، واقعاً، واقعاً یک تلفن می خواست.

زمانی که لمبکه کلاس ششم بود، او واقعاً، واقعاً، واقعاً یک تلفن می خواست.

لمبکه توضیح می‌دهد: «به یاد می‌آورم وقتی هر یک از دوستانم یک تلفن دریافت می‌کردند، هر یک از آنها از مکالمه با من، حتی از بازی در زمین بازی دور می‌شدند. بنابراین پاسخ اولیه من به این پدیده این بود که 'خوب، باید چیزی بسیار جادویی و شگفت انگیز در این برنامه های رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد.'

بعد گوشی خودش را گرفت، می‌گوید: «و یادم می‌آید چند ماه اول عاشق اینستاگرام بودم».

یک روز، فکر می‌کنم به باغ زیتون نظر دادم، «دوستت دارم». و آنها پاسخ دادند: 'ما هم شما را دوست داریم.' لمبکه می گوید. 'و من در اطراف خانه فریاد می زدم. احساس می کردم بهترین روز زندگی است.'

اما در عرض چند ماه، زمان تماس او با تلفن از یک ساعت به پنج یا شش ساعت در روز افزایش یافت. و رابطه او با تلفنش تغییر کرد.

او می‌گوید: «من متوجه شدم که جادویی که فکر می‌کردم اینستاگرام - و همه این برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی - دارند، واقعاً یک توهم بودند. وقتی بیشتر شروع به پیمایش کردم، احساس کردم سلامت روحی و جسمی‌ام واقعاً آسیب دیده است.»
لمبکه آرزو می کند قبل از شروع استفاده از رسانه های اجتماعی، کسی در مورد این امکان به او می گفت.

لمبکه در مارس 2022، طی میزگردی که توسط سازمان غیرانتفاعی Accountable Tech برگزار شد، به سناتور ریچارد بلومنتال، D-Conn. گفت: 'من یک اختلال اضطرابی دارم و OCD دارم.' هرگز به من اخطار داده نشد که ورود به این پلتفرم‌های آنلاین تنها چیزهایی را که قبلاً با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردم تقویت می‌کرد.»
آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا، در بیانیه‌ای که به NPR ارسال شد، گفت که این شرکت به تحقیقات در رسانه‌های اجتماعی و بازخورد نوجوانان و خانواده‌ها اشاره می‌کند. او می‌گوید که این شرکت «بیش از 30 ابزار را برای حمایت از خانواده‌ها راه‌اندازی کرده است، از جمله برخی ابزارها که به نوجوانان و والدین اجازه می‌دهد تا با هم در شبکه‌های اجتماعی ایمن حرکت کنند».

یکی از نمایندگان TikTok در ایمیلی اشاره کرد که این شرکت ابزاری را در ماه مارس منتشر کرد تا کاربران بتوانند زمان نمایشگر خود را کنترل کنند.

بنابراین در اینجا آنچه لمبک و سایر جوانان از شما می خواهند در مورد نحوه عملکرد برنامه ها بدانید:

1. این برنامه ها لزوماً زندگی شما را بهبود نمی بخشند. آنها لزوماً به ترس شما از از دست دادن کمک نمی کنند. در واقع، برخی از نوجوانان می گویند که احساسات آنها نسبت به FOMO پس از شروع رسانه های اجتماعی بدتر شده است. و برای نوجوانانی که در حال حاضر با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند، مطالعات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی می توانند این مسائل را تشدید کنند.

2. هدف این است که شما را با تلفن نگه دارند، حتی اگر نمی خواهید بمانید. حتی اگر احساس می کنید رسانه های اجتماعی به شما آسیب می رسانند. برنامه‌ها طوری طراحی شده‌اند که شما را از آنها استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات را ببینید. مارک زاکربرگ از متا در سال 2018 به کنگره توضیح داد که شرکت های رسانه های اجتماعی از این طریق پول در می آورند.

آنه نوئل ساماها، عصب شناس از دانشگاه مونترال، می گوید که برنامه های رسانه های اجتماعی به مسیری باستانی در مغز شما نفوذ می کنند که باعث می شود شما هوس استفاده از آنها را داشته باشید و توقف آن را بسیار دشوار می کند. برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند که چگونه از رفتار انسانی برای بازگرداندن شما سوء استفاده کنند.»
بسیاری از نوجوانان می گویند که احساس می کنند برنامه های رسانه های اجتماعی آنها را به جای برعکس کنترل می کنند. لمبکه به سناتور بلومنتال گفت: 'من این اعتیاد را احساس کردم. این کشش را احساس کردم، گویی آژانس را از دست داده ام...'. 'به عنوان یک زن جوان، به عنوان یک فرد جوان، این فوق العاده ترسناک است.'

اما این سومین چیزی است که نوجوانان بارها و بارها در مورد استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی می گویند: می توانید این عادت را ترک کنید. و با یک مرحله کلیدی شروع می شود: حسابرسی دیجیتال.
مرحله 2: پایه خود را دریافت کنید

به دلیل نحوه نفوذ رسانه های اجتماعی به مدار مغز ما، اغلب ما به سختی متوجه می شویم که از برنامه ها استفاده می کنیم. این عادت یا حتی ناخودآگاه است. به همین دلیل است که جوانان پیشنهاد می کنند یک حسابرسی دیجیتال انجام دهید تا این استفاده را به آگاهی شما بیاورید.

برای پروژه ای در کلاس انگلیسی دبیرستان، سوفی کپلر مدت زمانی را که هر روز برای هر برنامه روی تلفن خود صرف می کرد به مدت یک هفته پیگیری می کرد. او می‌گوید: «اول، اینکه من بیشتر از چیزی که فکر می‌کردم، از تلفنم استفاده می‌کردم.

او می‌گوید: دوم، 'این باعث شد که فکر کنم، شاید باید خودم را محدود کنم... بنابراین همیشه در رسانه‌های اجتماعی نیستم و با همه اطرافیانم صحبت می‌کنم.' هر چه بیشتر با تلفن صحبت می‌کردم، بیشتر افراد را در محیط‌های اجتماعی نادیده می‌گرفتم.»

از قضا، شما می توانید به راحتی با یک برنامه، مانند Apple Screen Time، Moment، Toggl Track و Rescue Time یک حسابرسی دیجیتال انجام دهید.

لمبکه در پادکست Log Off می‌گوید: «واقعیت‌ها دروغ نمی‌گویند... [پیگیری استفاده از من] واقعاً چشمانم را باز کرد. 'وقتی Moment را دانلود کردم و دیدم هر روز حدود 200 پیکاپ از تلفنم دارم، وحشت کردم. مردم این آمار را درک نمی کنند... تا زمانی که واقعاً آنها را ببینند.'

ریجول آرورا، که خود با چیزی که به عنوان اعتیاد به رسانه های اجتماعی توصیف می کند، دست و پنجه نرم کرده است، می گوید، هنگامی که خط پایه خود را درک کردید، به خود شفقت نشان دهید. در مورد آن احساس شرم و اضطراب نکنید.
او می‌گوید در کارگاه‌هایی که در مورد مدیریت استفاده از رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌کند، به نوجوانان می‌گوید: «حتی اگر زمان زیادی برای صفحه نمایش دارید... ابتدا تصدیق کنید که این کار را انجام می‌دهید، و خوب است که اینطور باشید. سپس وقتی نوجوانی آماده تغییر به نظر می‌رسد، می‌افزاید: «اینطور ماندن خوب نیست».

که ما را به مرحله بعدی می رساند.
مرحله 3: 'اصطکاک' را اضافه کنید تا خود را مکث کنید

همانطور که اصطکاک در جاده سرعت ماشین شما را کاهش می دهد، اصطکاک در شبکه های اجتماعی استفاده شما را کند می کند. اساساً، برنامه هایی را اضافه می کند که هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی موانع کوچکی را ایجاد می کنند. اصطکاک باعث می شود قبل از اینکه بی خیال وارد شوید، اسکرول کنید یا کلیک کنید، کمی مکث کنید و فکر کنید.

برخی از 'اصطکاک' حتی باعث می شود بعد از مدتی درگیر شدن با رسانه های اجتماعی نفس بکشید، یک نظرسنجی سلامتی را تکمیل کنید یا مدیتیشن کنید.

افزودن اصطکاک به طرز شگفت آوری آسان است. باز هم، یک سری برنامه وجود دارد. Lembke HabitLab را از دانشگاه استنفورد توصیه می کند. این برنامه از بیش از 20 مداخله برای کاهش زمان شما در هر برنامه ای که انتخاب می کنید استفاده می کند. به عنوان مثال، HabitLab ساعتی را در بالای صفحه اجرا می کند که نشان می دهد چقدر زمان صرف برنامه کرده اید. همچنین فیدهای خبری شما را مسدود می کند و حتی اسکرول شما را پس از مدت زمان مشخصی متوقف می کند.

برای برخی از برنامه‌ها، از مداخله‌ای به نام «رژیم غذایی» استفاده می‌کند که محتوای توصیه شده را پنهان می‌کند. یا از مداخله 'ماموریت هدف' استفاده می کند، که باعث می شود دلیل ورود به این سایت را تایپ کنید.

از دیگر برنامه های اصطکاک می توان به Moment، Freedom، Forest و Screentime Genie اشاره کرد. هر دو اینستاگرام و تیک تاک نیز ابزارهایی در داخل برنامه ها برای افزایش اصطکاک دارند.

آیا این برنامه های اصطکاک کار می کنند؟ لمبکه می‌گوید: «اوه، فکر می‌کنم زمان صفحه نمایش من در حین استفاده از HabitLab حدود 80 درصد کاهش یافته است.

اگر از برنامه‌ها خسته شده‌اید، لمبک چیزی را پیشنهاد می‌کند که او ساخته است: پیمایش قدرت پنج دقیقه‌ای. در حالی که به فید اخبار خود نگاه می کنید، به مدت پنج دقیقه روی هر تصویر توقف کنید. به خود بگویید: 'باشه، با این تصویر و با این شخص، چرا آنها را دنبال می کنم؟ آیا این تصویر من را خوشحال می کند؟ آیا من از محتوای آنها سود می برم؟' و اگر نه، 'آنها را لغو کنید و به خودتان لطف کنید تا این کار را انجام دهید.'
او می‌گوید این پیمایش قدرت پنج دقیقه‌ای به شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه چرا از برنامه استفاده می‌کنید و چه چیزی را می‌خواهید در طول زمان آنلاین خود در اولویت قرار دهید فکر کنید. این است که چگونه می توانم فواید آن را برای خود به حداکثر برسانم و در عین حال مضرات آن را کاهش دهم.»
مرحله 4: تنظیمات پیش فرض برنامه های خود را هک کنید

آرورا می‌گوید در بسیاری از اپلیکیشن‌ها، تنظیمات پیش‌فرض مدار مغز او را به گونه‌ای غلغلک می‌دهند که هوس و استفاده بیش از حد معمول او را تقویت می‌کند.

آرورا می‌گوید: «هرگز تنظیمات پیش‌فرضی را که شرکت‌های فناوری به شما می‌دهند، انجام ندهید. 'بچه ها این نکته را دوست دارند! زیرا آنها از دستکاری متنفرند.'

بارها و بارها، نوجوانان می گویند که خاموش کردن اعلان ها اولین – شاید مهم ترین – مرحله در اینجا است. در صورت نیاز، می توانید آن را فقط برای ساعات خاصی از روز انجام دهید.

آرورا می‌گوید، اما تمام گزینه‌های تنظیمات، از جمله موارد مربوط به حریم خصوصی، فید، نظرات و لایک‌ها را نیز بررسی کنید. او می‌گوید: «برای مثال، بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که می‌توان «لایک» را در اینستاگرام خاموش کرد. 'این به کاهش رقابت پذیری برنامه کمک می کند.'
و اگر برنامه‌ای ویدیو یا محتوای دیگری را توصیه می‌کند، یا ویدیوی بعدی را با پخش خودکار شروع می‌کند، کلیک نکنید. لمبکه می‌گوید بروید و ویدیویی را که می‌خواهید نگاه کنید پیدا کنید. به یاد داشته باشید، او می گوید، شما مسئول هستید. نه برنامه

هم اینستاگرام و هم TikTok اطلاعاتی برای والدین در مورد نحوه راه‌اندازی حساب‌های نوجوانان به‌گونه‌ای دارند که آنها را ایمن‌تر کند، اما همچنین می‌تواند به استفاده بیش از حد کمک کند.

به عنوان مثال، TikTok شروع کرده است برای تمام کاربران زیر 18 سال محدودیت زمان نمایش 60 دقیقه در روز تعیین می کند. این شرکت در ماه مارس توضیح داد که وقتی آنها به این حد می رسند، برنامه از آنها می خواهد که اگر می خواهند به تماشای ادامه دهند یک رمز عبور وارد کنند، 'از آنها می خواهد تصمیمی فعال برای تمدید آن زمان بگیرند.'

و در اینستاگرام، نوجوانان می‌توانند اعلان‌هایی را فعال کنند که آنها را ترغیب می‌کند تا پس از مقدار معینی پیمایش «یک استراحت کنند». آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در دسامبر 2021 خاطرنشان کرد: این برنامه همچنین 'پیشنهاد می کند که یادآوری هایی را برای استراحت های بیشتر در آینده تنظیم کنند.'

مرحله 5: زندگی سه بعدی خود را غنی کنید

این یکی بزرگ است. و از آلاسان سو، 20 ساله، که در حال مطالعه میکروبیولوژی محیطی در دانشگاه ایالتی میشیگان است، می آید. او و بسیاری از جوانان دیگر متوجه می شوند که وقتی حوصله دارند (یا استرس دارند و نیاز به حواس پرتی دارند) از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

Sow توضیح می‌دهد: «بسیاری از مردم وقتی می‌بینند که روزی 10 ساعت از صفحه نمایش استفاده می‌کنند، شرمنده می‌شوند و این را دوست ندارند. 'اما آنها کار دیگری ندارند - یا احساس می کنند که ندارند.'

سو این را در خود دید. او می‌گوید: «در نقطه‌ای متوجه شدم که نمی‌توانم به مدت پنج دقیقه در فضای خودم بنشینم بدون اینکه به تلفنم برای نوعی محرک نگاه کنم. آن موقع بود که متوجه شدم، مثلاً چیزی خاموش است.

بنابراین او بیرون رفت و شروع به یافتن سرگرمی های دیگری کرد که از تلفن او استفاده نمی کرد. او حتی یک نام خاص برای این دارد: سرگرمی با فرمت طولانی. اینها فعالیت هایی هستند که تکمیل آنها به زمان نیاز دارد، مانند خواندن کتاب، یا کشیدن یک تصویر.

او توضیح می‌دهد: «این فعالیت‌ها باعث می‌شود که مغز من فقط با ویدیوهای کوتاه و مواردی از این دست سرگرم نشود.

'من آگاهانه برنامه ریزی می کنم که آنها را انجام دهم - به جای اینکه با تلفنم صحبت کنم، به خودم می گویم: 'امروز یک فصل از این کتاب را می خوانم یا می خواهم به دیدن دوستانم بروم - این کار مورد علاقه من است. '
روانشناسان، روانپزشکان و درمانگران کاملاً با سو موافقند. تقویت زندگی آفلاین برای استفاده سالم از رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. سپس قطع شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر می شود. نیازی نیست کسل شدن را به صورت آفلاین بپذیرید.
باب کین، درمانگر در Walden Behavioral Care توضیح می دهد: «من به شور و اشتیاق در زندگی شما اعتقاد زیادی دارم. 'واقعاً دوست دارید چه چیزی یاد بگیرید؟ چه چیزی شما را واقعاً به جز تلفنتان هیجان زده می کند؟ و این چیزی است که ما واقعاً باید بچه ها را تشویق کنیم تا پیشرفت کنند.'
مطمئن نیستید از کجا شروع کنید برای یافتن یک علاقه؟ پروژه Log Off Lembke مجموعه‌ای از پروژه‌ها و چالش‌ها را برای امتحان کردن دارد، از فرو بردن انگشت پا در دنیای سه بعدی گرفته تا انجام پروژه‌های بزرگ و بلندمدت.

مرحله 6: برای کمک با والدین خود تماس بگیرید - یا اگر والدین هستید، در این کار مشارکت کنید

این طنز یا شوخی نیست. نوجوانان بارها و بارها می گویند که از والدینشان می خواهند که به آنها در تنظیم استفاده از رسانه های اجتماعی کمک کنند.

آنها نمی خواهند والدین تلفن را پاره کنند یا کنترل کننده یا رئیس باشند. و قطعاً نمی‌خواهند به خاطر استفاده از رسانه‌های اجتماعی مورد قضاوت یا شرم قرار بگیرند. اما آنها از والدین می خواهند که همدلانه گوش کنند، توصیه های ملایمی ارائه دهند و نرده های محافظ نصب کنند. حتی برخی قوانین. آنها برای یادگیری مدیریت دستگاه خود کمک می خواهند.

کیگان لی، فارغ التحصیل اخیر دبیرستان در یک پست وبلاگی در Log Off، به نام «پیامی از ژنرال Z به والدین» می نویسد: «به منظور جلوگیری از اعتیاد و مدیریت رفاه دیجیتال، برای والدین مهم است که برای فرزندان/نوجوانان خود حد و مرز تعیین کنند. ' لی نحوه صحبت کردن با نوجوانان در مورد استفاده از آنها را توضیح می دهد و ایده هایی برای نحوه تنظیم قوانین ارائه می دهد، از جمله 'سعی کنید فناوری را از اتاق خواب دور نگه دارید.'

او ادامه می دهد: 'کودکان ممکن است این پیشنهاد را دوست نداشته باشند، اما برای آنها توضیح دهید که هدف اتاق خواب برای استراحت و شارژ مجدد است.'
همچنین، لی پیشنهاد می‌کند زمانی که بچه‌ها قوانین فنی را زیر پا می‌گذارند، عواقب و مجازات‌های واضحی تعیین کنید. و او می نویسد: 'قوانین را مرتباً مرور کنید.' او توضیح می دهد که اگر والدین به بچه ها در مدیریت استفاده از صفحه نمایش کمک نکنند، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

کین در مراقبت رفتاری والدن می‌گوید که نوجوانان گروه حمایتی او همین ایده را به او گفته‌اند. او می‌گوید: «بچه‌ها کاملاً برای ما روشن بودند که به کمک نیاز دارند. 'آنها برای یافتن راه هایی برای مدیریت این امر به کمک نیاز دارند، زیرا آنها به وضوح به ما گفتند: 'ما خودمان نمی توانیم این کار را انجام دهیم.' '
و قوانین باید برای کل خانواده از جمله خود والدین اعمال شود. کین پیشنهاد می کند: «به عنوان مثال، اگر یک شام خانوادگی می خورید، هیچ کس دستگاهی سر میز ندارد. «اگر پدر و مادری نوجوان شما را به یک بازی یا تمرین می‌کشاند... والدین می‌توانند بگویند: «اگر می‌خواهی من تو را رانندگی کنم، با تلفنت نیستی، با من صحبت می‌کنی. ' '

هدف ساده اما حیاتی است: بچه ها را به عادت معاشرت رودررو برگردانید. درمانگر کامرون مندز که با کین در مرکز رفتاری والدن کار می‌کند، می‌گوید بر خلاف تعاملات آنلاین، صحبت کردن با انسان‌های دیگر به صورت حضوری 'چسب ارتباط انسانی واقعی است.' و وقت آن است که آن چسب را دوباره پر کنید.

مندز می افزاید: «نوجوانی زمانی است که بچه ها شروع به تبدیل شدن به افراد خودشان در دنیا می کنند. آنها سعی می کنند دوستان پیدا کنند، با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند و با انواع دیگر ارزش ها و ایده ها ارتباط برقرار کنند.

نظر شما