موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

کارشناس بهداشت: استعمال قلیان در اصفهان بیداد می کند

روزنامه کیهان سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541

اصفهان- خبرنگارکیهان:
کارشناس بهداشت در اصفهان گفت: استعمال قلیان در این شهر به خاطر بی اهمیتی مسئولان و مجریان به اجرای قانون مبارزه با استعمال دخانیات، بیشتر از قبل شده به صورتی که تمام قهوه خانه ها، تفرجگاه ها و هیئت های مذهبی به قلیان کشی روی آورده اند.
این کارشناس می خواست نامش فاش نشود با اشاره به شیوه اجرای قانون مبارزه با دخانیات در اصفهان افزود: مشکل ما قانون نیست بلکه اجرای قانون است.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم و پیشگیرانه از محل درآمدهای بوجود آمده از فروش مواد دخانی اولیه ارائه نمیشود، اظهار داشت: آموزش هایی که ارائه می شود آموزش های مستقیم است نه غیرمستقیم و هم اکنون حتی استفاده از مشروبات الکلی نیز در حال اشاعه و تبلیغ در برخی سایت هاست.
این کارشناس اضافه کرد: اقداماتی مانند درج تصاویر هشداردهنده روی پاکت های سیگار، عدم فروش مواد دخانی در اطراف مدارس و کیوسک های روزنامه و جریمه نقدی استعمال کنندگان دخانی در فضای سربسته به درستی در کشور و اصفهان به اجرا درنیامده است. همچنین در برخی بیمارستان ها نیز حتی کادر بیمارستان و کارکنان در اتاق هایشان سیگار می کشند.
به گفته وی می توان از محل درآمدهای حاصل از فروش سیگار هزینه های مربوط به فرهنگ سازی را تامین کرد.این کارشناس بهداشت گفت: گروهی به صرف استعمال قلیان به این اماکن مذهبی می روند و از فلسفه برگزاری مراسم به دور می شوند.
وی افزود: این مسئله موجبات نارضایتی مردم به ویژه والدین را به همراه داشته است.
این کارشناس بهداشت از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان درخواست کرد مجوز فعالیت این قبیل از هیئت هایی که مبادرت به استفاده قلیان در سطح شهر اصفهان می کنند را لغو کند.


    
 

نظر شما