شناسایی و اولویت بندی کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین
کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: سیدمرتضی یزدانپرست استاد راهنما: سیدمحمدباقر جعفری استاد راهنما: مونا جامیپور
دانشگاه تهران، پردیس فارابی - دانشکده مدیریت و حسابداری
چکیده
با سرعت گرفتن روند تغییرات فنّاوری در دنیا، بسیاری از شرکتها برای حفظ حیات خویش و حفظ بازار، مجبور به همراهی و پیشرفت گامبهگام با فنّاوریهای روز دنیا هستند. باوجود توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزههای مختلف کسبوکار، هیچ پژوهشی به برشمردن کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین و اولویتبندی این کاربردها نپرداخته است. پژوهش حاضر به شناسایی کاربرهای هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین و سپس اولویتبندی کاربردهای احصا شده پرداخته است. در این پژوهش پس از مطالعه کتابخانهای کاربردهای هوش مصنوعی در کسبوکار و بهطور خاص حوزه بازاریابی آنلاین، از طریق ده مصاحبههای نیمه ساختاریافته با خبرگان حوزه بازاریابی آنلاین، هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک، چهل کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین بر مبنای آمیخته بازاریابی چهارپی (4P) احصا شده است. در مرحله بعد، توسط پرسشنامه و با متد BWM کاربردهای شناساییشده در مرحله مصاحبه در چهار حوزه آمیخته بازاریابی، اولویتبندی شدهاند که در این اولویتبندی از خبرگان صنعت و دانشجویان دانشگاههای مطرح ایرآنکه آشنا با حوزه هوش مصنوعی و بازاریابی آنلاین بودهاند، استفادهشده است. در انتها در حوزه طراحی محصول و خلق ارزش نه کاربرد، در حوزه قیمتگذاری و طراحی هزینهها نه کاربرد، در حوزه تبلیغات و اطلاعرسانی به مشتریان شانزده کاربرد و در حوزه محل فروش و شیوه عرضه محصول شش کاربرد شناسایی و رتبهبندی شدند.
نظر شما