موضوع : دانشنامه | و

لوئیس کریستین ویلاوینسیو

لوئیس کریستین ویلاوینسیو یک سیاستمدار اکوادوری بود که نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2023 اکوادور بود. او عضو حزب لیبرال اکوادور بود و به دلیل دیدگاه های لیبرال خود شناخته شده بود. ویلاوینسیو در 9 آگوست 2023 در کیتو، اکوادور، در یک حمله مسلحانه کشته شد. او 57 سال داشت.

ویلاوینسیو در سال 1965 در کیتو به دنیا آمد. او در دانشگاه مرکزی اکوادور در رشته اقتصاد تحصیل کرد و در سال 1989 فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، ویلاوینسیو در وزارت اقتصاد کار کرد. او در سال 1998 به عنوان نماینده مجلس ملی اکوادور انتخاب شد و تا سال 2002 در این سمت باقی ماند.

ویلاوینسیو در سال 2006 برای اولین بار به عنوان نامزد ریاست جمهوری اکوادور نامزد شد. او در انتخابات دوم شد. ویلاوینسیو در سال 2013 و 2017 برای ریاست جمهوری نامزد شد، اما در هر دو انتخابات شکست خورد.

ویلاوینسیو در سال 2023 برای سومین بار به عنوان نامزد ریاست جمهوری اکوادور نامزد شد. او به عنوان یک نامزد محبوب در نظر گرفته می شد و به احتمال زیاد در انتخابات پیروز می شد. با این حال، ویلاوینسیو در 9 آگوست 2023 در یک حمله مسلحانه در کیتو کشته شد.

قتل ویلاوینسیو یک شوک بزرگ برای اکوادور بود. این کشور کشوری با ثبات سیاسی با دموکراسی قوی است. قتل ویلاوینسیو همچنین یک ضربه بزرگ برای حزب لیبرال اکوادور بود. ویلاوینسیو رهبر محبوب حزب بود و به احتمال زیاد در انتخابات پیروز می شد.

مظنونان به قتل ویلاوینسیو در 10 آگوست دستگیر شدند. آنها همگی کلمبیایی بودند و به داشتن اسلحه غیرقانونی متهم شدند. مظنونان هنوز در بازداشت به سر می برند و در انتظار محاکمه هستند.

انگیزه قتل ویلاوینسیو هنوز مشخص نیست. با این حال، پلیس در حال بررسی احتمال اینکه قتل مرتبط با فعالیت های سیاسی ویلاوینسیو باشد. ویلاوینسیو یک منتقد سرسخت فساد دولتی بود و به احتمال زیاد در انتخابات پیروز می شد.

قتل ویلاوینسیو یک فاجعه برای اکوادور است. این یک یادآوری تلخ از خطرات خشونت سیاسی است.

نظر شما