موضوع : دانشنامه | و

ویسکانسین

ویسکانسین ایالتی در شمال مرکزی ایالات متحده است. این ایالت با میشیگان در شمال، دریاچه میشیگان در شرق، ایلینوی در جنوب، میسوری در جنوب غربی، آیووا در غرب و مینه سوتا در شمال غربی همسایه است. پایتخت و بزرگترین شهر آن میلواکی است. دیگر شهرهای بزرگ آن شامل گرین بی، مدیسون، اوک بروک، راکفورد، اپلتون و کنوشا هستند.

ویسکانسین هفدهمین ایالتی است که به ایالات متحده پیوست و در 29 مه 1848 به عنوان یک ایالت عضو شد. این ایالت به نام ویسکانسین، قبیله بومی آمریکایی که در منطقه زندگی می کردند، نامگذاری شده است.

ویسکانسین ایالتی با آب و هوای معتدل است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است. متوسط ​​دما در ژانویه ۲۳ درجه فارنهایت (-۵ درجه سانتیگراد) و در جولای ۷۷ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) است.

ویسکانسین ایالتی متنوع است که از نظر اقتصادی قوی است. این ایالت به عنوان یک مرکز کشاورزی، جنگلداری و تولید شناخته می شود. ویسکانسین همچنین خانه بسیاری از شرکت های بزرگ، از جمله جان دییر، یونیلیور و مونتگومری ودوارد است.

ویسکانسین ایالتی زیبا است که از نظر تاریخی غنی است. این ایالت خانه بسیاری از جاذبه های گردشگری، از جمله موزه هنر میلواکی، باغ وحش میلواکی و موزه تاریخ ویلیام هیلی است.

ویسکانسین یک ایالت محبوب برای زندگی، کار و بازدید است. این ایالت با آب و هوای معتدل، اقتصاد قوی و زیبایی طبیعی، مکانی عالی برای زندگی است.

نظر شما