موضوع : دانشنامه | آ

اوهایو

اوهایو ایالتی در شمال‌شرقی ایالات متحده است. این ایالت با پنسیلوانیا در شمال، ویرجینیای غربی در شمال‌غربی، کنتاکی در جنوب، ایندیانا در غرب و میشیگان در شرق همسایه است. اوهایو رودخانه اوهایو را در سراسر ایالت به دو نیمه تقسیم می کند. پایتخت و بزرگترین شهر آن کلمبوس است. دیگر شهرهای بزرگ آن شامل سینسیناتی، کلیولند و دیتون هستند.

اوهایو 17مین ایالتی است که به ایالات متحده پیوست و در 1 مارس 1803 به عنوان یک ایالت عضو شد. این ایالت به نام قبیله اوهایو که زمانی در منطقه زندگی می کردند، نامگذاری شده است.

اوهایو ایالتی با آب و هوای معتدل است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است. متوسط ​​دما در ژانویه ۲۳ درجه فارنهایت (-۵ درجه سانتیگراد) و در جولای ۷۷ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) است.

اوهایو ایالتی متنوع است که از نظر اقتصادی قوی است. این ایالت به عنوان یک مرکز تولید، حمل و نقل و کشاورزی شناخته می شود. اوهایو همچنین خانه بسیاری از شرکت های بزرگ، از جمله جنرال موتورز، فورد موتور و هواپیمای بوئینگ است.

اوهایو ایالتی زیبا است که از نظر تاریخی غنی است. این ایالت خانه بسیاری از جاذبه های گردشگری، از جمله موزه هنر سینسیناتی، باغ وحش سینسیناتی و موزه ملی هوا و فضا است.

اوهایو یک ایالت محبوب برای زندگی، کار و بازدید است. این ایالت با آب و هوای معتدل، اقتصاد قوی و زیبایی طبیعی، مکانی عالی برای زندگی است.

در اینجا برخی از حقایق جالب در مورد اوهایو آورده شده است:

  • اوهایو ایالتی با بیشترین تعداد تالاب در ایالات متحده است.
  • اوهایو زادگاه دو رئیس جمهور ایالات متحده، وارن جی هاردینگ و وودرو ویلسون است.
  • اوهایو زادگاه بنیانگذار مک‌دونالدز، ری کراک است.
  • اوهایو زادگاه فوتبال آمریکایی است. اولین بازی فوتبال آمریکایی در 1890 در سینسیناتی برگزار شد.
  • اوهایو زادگاه رادیو است. اولین ایستگاه رادیویی تجاری در جهان در 1920 در سینسیناتی افتتاح شد.
  • اوهایو زادگاه راک اند رول است. اولین ضبط راک اند رول در 1954 در کلیولند انجام شد.

اوهایو ایالتی با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع است. این ایالت مکانی عالی برای زندگی، کار و بازدید است.

نظر شما