موضوع : دانشنامه | س

ساختمان کنگره آمریکا

ساختمان کنگره محل برگزاری مجلس نمایندگان و سنا ایالات متحده آمریکا است. این ساختمان در واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا واقع شده است. ساختمان کنگره یکی از بزرگترین ساختمان های دولتی در جهان است و نمادی از دموکراسی ایالات متحده است.

ساختمان کنگره در سال 1793 توسط ویلیام تورنتون طراحی شد و ساخت آن در سال 1800 آغاز شد. ساختمان کنگره در ابتدا از سنگ آهک ساخته شده بود، اما در سال 1851 با گرانیت بازسازی شد. ساختمان کنگره در طول تاریخ خود چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است، آخرین بار در دهه 1950.

ساختمان کنگره دارای دو بخش اصلی است: سنا و مجلس نمایندگان. سنا در بخش شمالی ساختمان واقع شده است و مجلس نمایندگان در بخش جنوبی ساختمان واقع شده است. هر دو بخش ساختمان دارای سالن مجلس هستند که محل برگزاری جلسات سنا و مجلس نمایندگان است. همچنین در هر دو بخش ساختمان سالن های کمیته، کتابخانه ها و دفاتر اعضای کنگره وجود دارد.

ساختمان کنگره یک مکان تاریخی و نمادین است. این ساختمان محل برگزاری برخی از مهم ترین رویدادهای تاریخ ایالات متحده است، از جمله تصویب اعلامیه استقلال، تصویب قانون اساسی و تحلیف رئیس جمهور. ساختمان کنگره همچنین یک مکان محبوب برای بازدیدکنندگان است و سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند.

نظر شما