دانشگاه دوک
موضوع : دانشنامه | د

دانشگاه دوک

دانشگاه دوک یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در دورهام، کارولینای شمالی است. این دانشگاه در سال ۱۸۳۸ توسط گروهی از متدیست‌ها و کواکرها تأسیس شد و به افتخار واشینگتن دوک، یک سرمایه‌دار تنباکو، نامگذاری شد. دانشگاه دوک یکی از اعضای دانشگاه‌های آیوی لیگ است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

دانشگاه دوک دارای یک پردیس وسیع به وسعت ۸٬۶۰۰ جریب (۳۵ کیلومتر مربع) است که شامل جنگل‌های دوک، یک باغ وحش، یک موزه و یک مرکز پزشکی است. دانشگاه دوک دارای ۱۸ دانشکده و مدرسه است که در آن بیش از ۱۶٬۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

دانشگاه دوک یک دانشگاه بسیار رقابتی است و پذیرش در آن بسیار دشوار است. در سال ۲۰۲۳، نرخ پذیرش دانشگاه دوک تنها ۳.۹٪ بود. دانشگاه دوک همچنین یک دانشگاه بسیار گران است و هزینه تحصیل در آن در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بیش از ۶۱٬۰۰۰ دلار است.

دانشگاه دوک یک دانشگاه بسیار موفق است و فارغ التحصیلان آن در بسیاری از زمینه ها از جمله سیاست، کسب و کار، علوم و هنر موفق هستند. برخی از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه دوک عبارتند از:

* جان مک‌کین، سناتور سابق ایالات متحده
* جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده
* ملیندا گیتس، بنیانگذار بنیاد بیل و ملیندا گیتس
* لری الیسون، بنیانگذار شرکت اوراکل
* تایلر پرینس، بنیانگذار شرکت بلک واتر

دانشگاه دوک یک دانشگاه بسیار معتبر و موفق است که به دانش آموزان فرصت می دهد تا در یک محیط چالش برانگیز و حمایت کننده تحصیل کنند.

نظر شما