اخراج آلتمن با مخالفت سرمایه‌گذاران و خواستار بازگشت وی شدند
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

اخراج آلتمن با مخالفت سرمایه‌گذاران و خواستار بازگشت وی شدند

سرمایه‌گذاران اصلی شرکت OpenAI، از جمله مایکروسافت، خواستار بازگشت سم آلتمن به عنوان مدیرعامل این شرکت شدند.
به گزارش بلومبرگ، شرکت مایکروسافت که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، در مذاکرات با هیات مدیره این شرکت خواستار بازگشت آلتمن شده است.
سرمایه‌گذاران همچنین خواستار تغییر ترکیب هیات مدیره OpenAI و استعفای اعضای فعلی هستند. این موضوع فعلا با مخالفت هیات مدیره فعلی مواجه شده است.
آلتمن نیز برای بازگشت به شرکت اعلام آمادگی کرده است.
اخراج آلتمن روز جمعه به طور ناگهانی توسط هیات مدیره OpenAI انجام شد. این اخراج باعث شگفتی آلتمن و خود سرمایه‌گذاران شد.
مدل حاکمیت شرکتی OpenAI به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران نقش و سهمی در هیات مدیره ندارند و در جریان اخراج آلتمن نیز از این تصمیم تا قبل از اعلام ان مطلع نشده بودند.
شرکت سرمایه‌گذاری Thrive Capital که به همراه مایکروسافت بزرگترین سرمایه‌گذاران OpenAI به شمار می‌رود خواستار بازگذشت آلتمن و گرگ بروکمن، رئیس سابق هیات مدیره، است که او نیز همزمان با آلتمن از سمتش کنار گذاشته شد.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بعد از این اخراج با آلتمن در تماس بوده و به وی گفته است که هر کاری که در آینده او انجام دهد از وی حمایت خواهد کرد.
برد لایتکپ، مدیر بخش عملیات OpenAI، در نامه‌ای خطاب به کارکنان این شرکت نوشته که اخراج آلتمن ناشی از تخلف مالی یا اداری نبوده است. او گفته است که این تصمیم همه ما را غافلگیر کرده است. او گفته که این تصمیم ناشی از اختلافات داخل هیات مدیره است.

نظر شما