شناسایی و اولویت بندی الزامات استقرار مدیریت دانش در دانشگاه شهاب دانش
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1399
پدیدآور: مریم فرحناکی
استاد راهنما: حسن زارعی متین
استاد راهنما: احمد عطارنیا
موسسه آموزش عالی طلوع مهر - قم، گروه مدیریت
چکیده
دانشگاه شهاب دانش برای رسیدن به اهداف سازمانی و رسالت خود به بهبود سطح مدیریت دانش نیاز دارد و برای بهبود جایگاه خود در بین دانشگاه های دیگر باید مدیریت دانش خود را بهبود ببخشد از این رو بهبود مدیریت دانش از ضرورت برخودار است. لذا هدف تحقیق شناسایی و اولویت بندی الزامات استقرار مدیریت دانش در دانشگاه شهاب دانش است. نوع پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و بر مبنای ماهیت و روش توصیفی اکتشافی است. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی 16 نفر از اعضای هیات موسس و اعضای هیات امناء به عنوان خبرگان تحقیق و در بخش کمی جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان و اساتید دانشگاه شهاب دانش به تعداد 420 نفر است . روش نمونه گیری در بخش کیفی به روش گلوله برفی و در بخش کمی تصادفی ساده است. روش و ابزار گرد اوری بر اساس مصاحبه و پرسشنامه بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه ها در این تحقیق مورد تایید قرار گرفته است نتایج تحقیق نشان داده است که رهبری تحولگرا دارای اولویت اول ، مدیریت منابع انسانی دارای اولویت دوم ، حافظه سازمانی و فناوری اطلاعات دارای اولویت سوم از الزامات استقرار مدیریت دانش است. در این تحقیق مولفه های سرمایه اجتماعی، فراموشی سازمانی هدفمند ، هوش عاطفی و مدیریت استعداد از الزامات استقرار مدیریت دانش در دانشگاه شهاب قم نبوده است.
نظر شما