کتاب راهنمای راتلج فلسفه و فقر
موضوع : پژوهش | کتاب

کتاب راهنمای راتلج فلسفه و فقر

مشکل فقر در گستره جهانی است و پیامدهای مخربی برای بسیاری از جنبه های اساسی زندگی دارد: بهداشت، آموزش، مشارکت سیاسی، خودمختاری و رفاه روانی. این کتاب وضعیت فعلی تحقیقات فلسفی در مورد فقر را در وسعت و عمق آن ارائه می کند. دارای 39 فصل است که به پنج بخش موضوعی تقسیم شده است:

مفاهیم، ​​نظریه ها و جنبه های فلسفی تحقیق در مورد فقر
فقر در تاریخ فلسفه غرب و سنت های فلسفی
فقر در اندیشه فلسفی غیر غربی
مفاهیم کلیدی اخلاقی و فقر
مسائل اجتماعی و سیاسی
این کتابچه راهنما نه تنها به سوالات مربوط به مسئولیت فردی، جمعی و نهادی در قبال افراد در فقر شدید و اشتباه اخلاقی فقر می پردازد، بلکه به مسائل کاربردی نوظهور مرتبط با فقر مانند جنسیت، نژاد، تحصیلات، مهاجرت و آب و هوا نیز می پردازد. تغییر دادن. علاوه بر این، دیدگاه‌هایی درباره فقر از تاریخ فلسفه غرب، و همچنین دیدگاه‌های غیر غربی که موضوعات منحصر به فرد جنوب جهانی را بررسی می‌کنند، ارائه می‌کند. در نهایت، فصل‌های بخش اول مروری بر مهم‌ترین جنبه‌های پژوهش فقر در علوم اجتماعی ارائه می‌کنند که به عنوان یک منبع عالی برای فیلسوفان و دانشجویان فلسفه که با نحوه تحقیق تجربی فقر در عمل آشنا نیستند، عمل می‌کند.

کتاب راهنمای فلسفه و فقر راتلج یک منبع ضروری برای دانشجویان و محققین فلسفه، علوم سیاسی، جامعه شناسی، مطالعات توسعه و سیاست عمومی است که روی فقر کار می کنند.

 

نظر شما