موضوع : پژوهش | پایان نامه

بررسی تاثیر تصویر شرکت بر برند استخدامی(مورد مطالعه:شرکت پلاسکو کار سایپا)

پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1397
پدیدآور: شارمین سادات نبوی کلات 
استاد راهنما: محمدمهدی پرهیزگار 
استاد مشاور: محمدتقی امینی
دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز پیام نور تهران

چکیده

تغییرات اجتماعی و اقتصادی در حال وقوع در محیط کاری امروز تاثیر مهمی در استخدام و انتخاب منابع انسانی دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری ، استخدام و انتخاب موثر،مورد توجه است. با گسترش رقابت در تمامی عرصه‌های کسب‌وکار امروزه بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی و داخلی به نبرد در عرصه جدیدی وارد شده‌اند که موفقیت در جذب و نگهداری منابع انسانی ارزشمند و حرفه‌ای است. چالش اصلی دنیای امروز کاهش فزاینده وفاداری منابع انسانی و رشد فزاینده مهاجرت ایشان به سایر سازمان‌ها به دلیل شرایط مناسبتر کاری است. مطابق تجربیات بین‌المللی و تحقیق‌های انجام شده توسط موسسات معتبر مشاوره فعال در حوزه برندسازی و منابع انسانی، سازمان‌های دارای برند استخدامی ویاکارفرما در قیاس با سایرین، در فرآیند جذب نیروی انسانی نخبه و توانمند بسیار توانا بوده از این رو این پژوهش به منظور بررسی تاثیرتصویر شرکت بر برند استخدامی انجام پذیرفته است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت پلاسکو کار سایپا می باشد با توجه به تعداد کارکنان شرکت تصمیم بر این گرفتیم که تعداد 200 پرسشنامه توزیع کنیم اما در جمع آوری پرسش نامه ها تعداد پرسشنامه های صحیح به دست آمده 150 عدد بودند. برای بررسی روابط بین متغیرها از نرم افزار spssاز روشهای آماری نظیر آزمون T تک نمونه ای مستقل و رگرسیون خطی استفاده گردید . بر اساس اطلاعات بدست آمده نتایج حاکی از تاثیر تصویر شرکت بر برند استخدامی میباشد.سایر نتایج بدست آمده حاکی از تاثیر استراتژی بازاریابی بر تصویرشرکت،تاثیر برند استخدامی بر تمایل افراد به پیگیری فرصت های شغلی میباشد.

نظر شما