کتاب آشنایی با جان استوارت میل اثر پل استراترن
موضوع : پژوهش | کتاب

کتاب آشنایی با جان استوارت میل اثر پل استراترن

کتاب «آشنایی با جان استوارت میل» اثر پل استراترن، نویسنده و محقق بریتانیایی است که در سال 2013 منتشر شد. این کتاب به بررسی زندگی و اندیشه‌های جان استوارت میل، فیلسوف و اقتصاددان انگلیسی می‌پردازد.

 

میل در سال 1806 در لندن متولد شد. او پسر جیمز میل، فیلسوف و اقتصاددان برجسته بود. میل از همان کودکی تحت تأثیر آموزش‌های پدرش قرار گرفت و در سنین پایین با فلسفه، اقتصاد، و علوم سیاسی آشنا شد.

میل در سال 1823 وارد دانشگاه کمبریج شد. او در آنجا به تحصیل در رشته‌های فلسفه و اقتصاد پرداخت و در سال 1826 فارغ‌التحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی، میل به عنوان دستیار پدرش در اداره پست مشغول به کار شد.

میل در سال 1830 کتاب «اصول اقتصاد سیاسی» را منتشر کرد. این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه اقتصاد سیاسی محسوب می‌شود و تأثیر زیادی بر توسعه این علم داشته است.

میل در سال 1836 به عنوان نماینده پارلمان انتخاب شد. او در پارلمان به دفاع از حقوق زنان و آزادی بیان پرداخت.

میل در سال 1859 کتاب «درباره آزادی» را منتشر کرد. این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه فلسفه سیاسی محسوب می‌شود و تأثیر زیادی بر توسعه این علم داشته است.

میل در سال 1865 درگذشت. او یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان و اقتصاددانان قرن نوزدهم بود.

کتاب «آشنایی با جان استوارت میل» به زبان ساده و روان نوشته شده است و برای علاقه‌مندان به فلسفه و اقتصاد قابل‌درک است. این کتاب در هفت فصل به بررسی زندگی و اندیشه‌های میل می‌پردازد.

در فصل اول کتاب، زندگی‌نامه میل و دوران کودکی و نوجوانی او مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل دوم به آموزش‌های میل و تأثیر آن‌ها بر شکل‌گیری اندیشه‌های او می‌پردازد. فصل سوم به آثار میل در زمینه اقتصاد سیاسی می‌پردازد. فصل چهارم به آثار میل در زمینه فلسفه سیاسی می‌پردازد. فصل پنجم به آثار میل در زمینه اخلاقیات می‌پردازد. فصل ششم به آثار میل در زمینه علم می‌پردازد. و فصل هفتم به تأثیر میل بر اندیشه‌های بعدی می‌پردازد.

کتاب «آشنایی با جان استوارت میل» منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان به فلسفه و اقتصاد محسوب می‌شود. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با زندگی و اندیشه‌های یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان و اقتصاددانان قرن نوزدهم آشنا شود.

نظر شما