نظریه جدید دانشمندان: ماتریوشکای فضایی!
موضوع : تکنولوژی | نجوم

نظریه جدید دانشمندان: ماتریوشکای فضایی!

ستاره‌های تو در تو: گرت‌اخترها و نستارها
یک راه حل جدید برای معادلات نظریه "نسبیت عام" انیشتین، دریچه‌ای نو به سوی دنیای شگفت‌انگیز کیهان می‌گشاید. این راه حل نشان می‌دهد که ستاره‌های گرانشی موسوم به "گرت‌اختر" می‌توانند مانند عروسک‌های روسی "ماتریوشکا" در یکدیگر قرار گرفته و ساختاری تو در تو به نام "نستار" را تشکیل دهند.
گرت‌اخترها چه هستند؟
گرت‌اخترها، ستاره‌های فرضی فشرده‌ای هستند که در هسته خود از "انرژی تاریک" برخوردارند. انرژی تاریک، نیرویی اسرارآمیز است که باعث انبساط شتاب‌دار جهان می‌شود. در گرت‌اخترها، انرژی تاریک با ایجاد فشار منفی، در برابر گرانش درونی ستاره مقاومت می‌کند و از فروپاشی آن جلوگیری می‌کند.
ماتریوشکای فضایی: نستارها
راه حل جدید "نسبیت عام" نشان می‌دهد که گرت‌اخترها می‌توانند در سطوح مختلفی از چگالی و اندازه وجود داشته باشند. به عبارت دیگر، گرت‌اخترهای کوچکتر می‌توانند در درون گرت‌اخترهای بزرگتر قرار گرفته و ساختاری تو در تو مانند "ماتریوشکا" را به وجود آورند. این ساختار، "نستار" نامیده می‌شود.
تاثیرات این نظریه:

درک عمیق‌تر از ساختار و عملکرد ستاره‌ها
بررسی امکان وجود سطوح جدیدی از چگالی و انرژی در کیهان
گامی مهم در جهت رمزگشایی از اسرار انرژی تاریک

اهمیت این نظریه:
این نظریه دریچه‌ای نو به سوی دنیای شگفت‌انگیز کیهان می‌گشاید و زمینه را برای اکتشافات جدید در حوزه اخترفیزیک و کیهان‌شناسی فراهم می‌کند. 
هشدار:
هنوز شواهد تجربی مستقیمی برای اثبات وجود نستارها وجود ندارد. با این حال، این نظریه از نظر علمی قابل قبول است و می‌تواند راهنمای تحقیقات آینده در این زمینه باشد.

نظر شما