گزارش ثنا میراحمدی از تجربه حضور در نمایش "مجلس پنبه‌زنی"
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

گزارش ثنا میراحمدی از تجربه حضور در نمایش "مجلس پنبه‌زنی"

تجربه‌ای متفاوت در ژانر کمدی اجتماعی
به عنوان یکی از بازیگران نمایش "مجلس پنبه‌زنی" به کارگردانی سید محمد حسینی، خوشحالم که در این اثر که با ژانر کمدی اجتماعی به موضوعات مهمی می‌پردازد، حضور دارم. این نمایش با زبانی طنز و گاه گزنده، مسائل روز جامعه را به نقد می‌کشد و در عین حال با جوانان نیز به طور مستقیم صحبت می‌کند.
روایتی از وقایع ۲۰۰ سال گذشته تاکنون
قصه نمایش "مجلس پنبه‌زنی" در برهه‌های مختلف تاریخی از ۲۰۰ سال گذشته تاکنون روایت می‌شود و به وقایع اجتماعی مهمی می‌پردازد. این تنوع در روایت، جذابیت کار را برای مخاطبان با سلایق مختلف دوچندان می‌کند.


افتخارات و جوایز
خوشبختانه این نمایش در جشنواره استانی تئاتر قم مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یکی از هشت کار منتخب شناخته شد. همچنین افتخاراتی نظیر نمایش اول برگزیده، جایزه اول کارگردانی، جایزه دوم نویسندگی و جایزه اولی و دومی بازیگر مرد را از آن خود کرد.
تجربه کار با گروهی جوان و خلاق
گرچه کارگردان محترم نمایش در ابتدا قرار بود در این نمایش با گروهی دیگر کار کند، اما با دیدن خروجی نیروهای انجمن هنرهای نمایش قم در طول دوره‌های گذشته، تصمیم به استفاده از این گروه جوان و خلاق گرفت که جای بسی تقدیر دارد. این تجربه برای من بسیار ارزشمند بود و فرصتی برای یادگیری و تبادل تجربیات با دیگر بازیگران جوان فراهم کرد.
عوامل نمایش
نویسنده این نمایش آقای مرتضی مرتضوی‌راد است و  آقای سید محمد حسینی علاوه بر کارگردانی، در مقام بازیگر نیز در این اثر حضور دارد. دیگر بازیگران نمایش عبارتند از: مرتضی ایجادی، زینب بشکار، مهدی شیر آهنگری، علی اکبری تابانی، عماد فرجی، یزدان نادری، پارسا قلی زاده، فاطمه میعادی، مائده دورقی، ترانه صادقی و آناهیتا زمانی.
زمان و مکان اجرا
نمایش "مجلس پنبه‌زنی" با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از جمعه ۱۸ اسفندماه ساعت ۲۰ در تالار شهید آوینی به آدرس بلوار جمهوری، نبش کوچه ۲۸، مجتمع شهید آوینی به روی صحنه رفته است و تا آخر اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
دعوت به تماشای یک نمایش جذاب و آموزنده
از علاقه‌مندان به تئاتر، به خصوص جوانان، دعوت می‌کنم که از این نمایش جذاب و آموزنده دیدن کنند. "مجلس پنبه‌زنی" با لحنی طنز و گاه تلخ، به مسائل مهمی می‌پردازد که هر انسانی در جامعه با آن ها روبرو است.
ثنا میراحمدی
بازیگر نمایش "مجلس پنبه‌زنی"
اسفند ۱۴۰۲

نظر شما