اولین مورد انجماد بدن در استرالیا برای حفظ حیات
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

اولین مورد انجماد بدن در استرالیا برای حفظ حیات

در اقدامی بی‌سابقه در استرالیا، جسد یک مرد اهل سیدنی به نام فیلیپ رودس پس از مرگ به صورت سرمازیستی منجمد شد تا شاید در آینده با پیشرفت علم پزشکی، دوباره به زندگی بازگردد. این اتفاق، اولین مورد از نوع خود در نیم‌کره جنوبی به شمار می‌رود.

رودس که در اوایل دهه ۸۰ زندگی خود بود، در ۱۲ مه در بیمارستانی در سیدنی فوت کرد. بلافاصله پس از مرگ او، فرآیند انجماد جسدش با نظارت شرکت ساوثرن کرایونیکس آغاز شد. این شرکت استرالیایی در زمینه کرایونیکس یا انجماد اجساد پس از مرگ با هدف احیای آنها در آینده فعالیت می‌کند.

انجماد جسد رودس، فرآیندی پیچیده و چند مرحله‌ای بود که حدود ۱۷۰ هزار دلار استرالیا هزینه داشت. در این فرآیند، ابتدا خون و سایر مایعات بدن رودس با یک محلول محافظ جایگزین شد. سپس، جسد او به مدت چندین ساعت در دمای بسیار سرد قرار داده شد تا به‌طور کامل یخ ببندد. در نهایت، جسد منجمد شده رودس به مخزن مخصوصی منتقل و در دمای ثابت زیر ۱۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شد.

امید به آینده با کرایونیکس

هدف از کرایونیکس، حفظ اجساد افراد فوت‌شده در شرایطی است که سلول‌ها و بافت‌های بدن تا زمانی که علم پزشکی در آینده به اندازه کافی پیشرفت کند و بتواند آنها را احیا کند، سالم باقی بمانند. با وجود اینکه کرایونیکس یک روش علمی اثبات‌شده نیست و موفقیت آن در احیای انسان‌ها تاکنون به اثبات نرسیده، اما برخی افراد به امید بازگشت به زندگی در آینده، حاضرند اجساد خود را پس از مرگ منجمد کنند.

کرایونیکس، موضوعی بحث‌برانگیز و اخلاقی است که نظرات مختلفی را به خود جلب کرده است. برخی از افراد این روش را نوعی امید به آینده و فرصتی برای غلبه بر مرگ می‌دانند، در حالی که برخی دیگر آن را غیرعلمی، غیراخلاقی و نوعی فرار از واقعیت می‌دانند.

با وجود چالش‌ها و ابهامات موجود، کرایونیکس به عنوان یک روش نوظهور در حوزه مرگ و زندگی، در حال توسعه و گسترش است و افرادی در سراسر جهان از جمله فیلیپ رودس، خواهان استفاده از آن برای حفظ حیات خود در آینده هستند.

نظر شما