بررسی اثربخشی کلاس های تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از روش های نوین آموزشی در افزایش اشتیاق معلمان ابتدایی شهرستان تایباد
پارسا کارشناسی ارشد 1402
پدیدآور: سجاد برابادی
استاد راهنما: حسن نودهی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی کلاس های تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از روش های نوین آموزشی در افزایش اشتیاق معلمان ابتدایی شهرستان تایباد بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات علی- مقایسه ای (پس رویدادی) است و ماهیت کمی دارد. جامعه آماری پژوهش معلمان دوره ابتدایی شهرستان تایباد در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 1220 نفر بودند. کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان تایباد برای اجرای تحقیق لحاظ شدند که در نهایت 296 نفر که 148 نفر آنها معلمان آموزش دیده و 148 نفر معلمان عادی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های اشتیاق شغلی سالانوا و سکاوفیلی (2001) و روش های نوین آموزش رضایی (1393) بودند. برای بررسی فرضیه های پژوهش از تحلیل واریانس استفاده شد. تحلیل داده ها با نرم افزارSPSS26 انجام گرفت. نتایج نشان داد که شرکت در کلاس های تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از روش های نوین آموزش بر افزایش اشتیاق معلمان ابتدایی شهرستان تایباد تاثیر دارد. همچنین شرکت در کلاس های تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از روش های نوین آموزش بر مولفه های نیرومندی، وقف خود و جذب معلمان ابتدایی شهرستان تایباد تاثیر دارد.
نظر شما