موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

مقایسه اثربخشی بازیهای رایانه‌ای و روش فرنالد بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان در تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: مریم رنجبرنایی 
استاد راهنما: زهره باقرزاده
 استاد مشاور: مجیدرضا رضوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد
چکیده

دف پژوهش حاضر مقایسه اثر بخشی بازیهای رایانه‌ای و روش فرنالد برکاهش نارساخوانی دانش آموزان تایباد بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل و جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 95-96 که تعداد 36 نفر با استفاده از نمونه گیری هدفمند انتخاب و برای مداخلات درمانی به 3 گروه 12نفره تقسیم شدند. ابزار پژوهش چک لیست بررسی نشانگان نارساخوانی مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها با آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل گردید نتایج نشان داد که: بازیهای رایانه‌ای بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان تأثیر دارد. روش فرنالد بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان تأثیر دارد. همچنین نتیجه نشان داد که هردو روش بازیهای رایانه‌ای و روش فرنالد در کاهش نارساخوانی موثر است. می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که به نظر می‌رسد با استفاده از بازیهای رایانه‌ای و روش فرنالد می‌توان مشکل نارساخوانی را کاهش داد.کلید واژه‌ها: بازیهای رایانه‌ای؛ روش فرنالد؛ نارساخوانی

نظر شما