بازگشت نویسنده پس از یک دهه: سیمین امیریان با دو نمایشنامه به صحنه تئاتر بازگشت
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

بازگشت نویسنده پس از یک دهه: سیمین امیریان با دو نمایشنامه به صحنه تئاتر بازگشت

سیمین امیریان، نمایشنامه‌نویس برجسته‌ای که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نقش مهمی در تئاتر کودک داشت و نمایشنامه‌هایی نیز برای گروه‌های سنی بزرگسال نوشت، پس از یک دهه دوری از صحنه تئاتر، با دو نمایشنامه جدید به دنیای تئاتر بازگشته است.

به گزارش ایسنا، نمایشنامه «من و گربه پری» نوشته امیریان و به کارگردانی شهره سلطانی، از فردا شب، یکم شهریورماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایشنامه که امیریان در سال ۱۳۹۱ منتشر کرده، پس از ۱۲ سال به صحنه بازگشته است. داستان این نمایش درباره ساسان و پری است که زندگی آرامی با یکدیگر دارند، اما با ورود یک گربه، تغییرات زیادی در زندگی‌شان به وجود می‌آید. بازیگران این نمایش شامل بهروز پناهنده، مجتبی رجبی معمار، و شهره سلطانی هستند. نمایش «من و گربه پری» هر شب ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مدت ۶۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایشنامه «دژاوو» دیگر اثر امیریان است که هم‌اکنون در خانه هنر دیوار به کارگردانی بابک رحیمی و تهیه‌کنندگی امیر دژاکام اجرا می‌شود. این نمایشنامه با بازی نگین ملکی، محمد محمدی، بیتا عابدی، پوریا پرستویی، میلاد بلوری، و علی کرمانی‌ها به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «همه چیز با یک دژاوو شروع شد». نمایش «دژاوو» هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود و از ۲۱ مرداد تا سوم شهریور ادامه دارد.

سیمین امیریان در کارنامه خود آثار مهمی همچون «بی بی کوچیکه»، «فرود»، «گنبدهای بهرام گور»، «کی باهوشه»، «موش و سکه»، و «طوطی و بابا شب‌کلاه» را داشته و نمایش‌هایی نظیر «دیبوک‌ها»، «جادوگر بینگل بون»، «شیبون کلک»، و «مینیاتور ایرانی» را اجرا کرده است.

نظر شما