گوگل میت از هوش مصنوعی برای یادداشت‌برداری در جلسات استفاده می‌کند
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

گوگل میت از هوش مصنوعی برای یادداشت‌برداری در جلسات استفاده می‌کند

گوگل با معرفی قابلیت جدید یادداشت‌برداری با هوش مصنوعی در سرویس ویدیوکنفرانس خود، گوگل میت، امکان جدیدی برای کاربران فراهم کرده است. این ویژگی که با نام "Take notes for me" شناخته می‌شود، از امروز برای مشترکین سرویس Google Workspace با افزونه‌های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium یا AI Meetings & Messaging در دسترس قرار دارد.

ویژگی یادداشت‌برداری هوش مصنوعی در گوگل میت به جای ارائه رونوشت کامل جلسات، به خلاصه‌سازی مباحث پرداخته و نکات کلیدی را ثبت می‌کند. این قابلیت برای اولین بار در کنفرانس Cloud Next 2023 معرفی شد.

تا کنون، این ویژگی تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و قادر است یادداشت‌ها را به‌صورت خودکار در سند گوگل داکز ثبت کند. پس از پایان جلسه، این سند به عنوان پیوست به رویداد تقویم اضافه می‌شود و به‌طور خودکار برای برگزارکننده جلسه و هر فردی که این ویژگی را فعال کرده است، ارسال خواهد شد.

ویژگی "Take notes for me" به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی اگر قادر به حضور تمام‌وقت در جلسه نباشند، خلاصه‌ای از مباحث مطرح‌شده را دریافت کنند و به‌طور سریع به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. همچنین، اگر به‌طور همزمان از ابزار ضبط و رونوشت خودکار استفاده کنید، لینک‌های مربوط به این فایل‌ها نیز در سند گوگل داکز گنجانده می‌شود.

گوگل پیش‌بینی می‌کند که این قابلیت تا تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) برای تمامی مشترکین Google Workspace منتشر خواهد شد، هرچند که دقت این ابزار جدید هنوز مورد تضمین قرار نگرفته است.

نظر شما