مزایای داروی آلزایمر برای درمان زوال عقل جسم لویی
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

مزایای داروی آلزایمر برای درمان زوال عقل جسم لویی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که داروی رایج آلزایمر، مهارکننده کولین‌استراز، می‌تواند برای درمان زوال عقل جسم لویی نیز موثر باشد. این یافته‌ها از مطالعه‌ای جدید است که در آن نقش مهارکننده‌های کولین‌استراز در آهسته کردن زوال شناختی در بیماران مبتلا به دمانس لویی بادی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

زوال عقل جسم لویی که دومین نوع شایع زوال عقل پیش رونده است، علامت‌های مختلفی از جمله تغییرات در خواب، رفتار و حرکت را به همراه دارد. هرچند به نظر می‌رسد کاهش حافظه همیشه از نشانه‌های اولیه آن نباشد، این بیماری ارتباط نزدیکی با بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون دارد.

مطالعه حاضر که توسط گروه تحقیقاتی موسسه کارولینسکا در سوئد انجام شده، شامل بررسی یک هزار و ۹۵ بیمار مبتلا به دمانس لویی بادی بوده است که تحت درمان با مهارکننده‌های کولین‌استراز، ممانتین (یک داروی دیگر آلزایمر) یا بدون هیچ درمانی قرار داشته‌اند. نتایج نشان داد بیمارانی که از این داروها استفاده کرده‌اند، روند کاهشی شناختی آهسته‌تری را تجربه کرده و ریسک مرگ و میر کمتری داشته‌اند.

هرچند این مطالعه به صورت مشاهداتی انجام شده و نمی‌تواند فرایند علت و معلولی را نشان دهد، اما این نتایج امیدبخش در مسیر توسعه راهبردهای درمانی موثرتر برای زوال عقل جسم لویی می‌تواند مفید باشد. ماریا اریکداتر، نوروبیولوژیست، بر اهمیت این یافته‌ها در به‌روزرسانی خط‌ مشی درمانی تاکید کرده است.

به گزارش ساینس الرت، این مطالعه می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای برای تحقیقات بیشتر در راستای درک بهتر و یافتن درمان‌های کارآمدتر برای بیماران مبتلا به زوال عقل جسم لویی محسوب شود.

نظر شما