موضوع : پژوهش | کتاب

معرفی کتاب "فهم صنایع رسانه‌ای"

کتاب "فهم صنایع رسانه‌ای" نوشته دو استاد برجسته ارتباطات، به تحلیل تغییرات عمیق در سازمان‌های رسانه‌ای در دوران ظهور تکنولوژی‌های وب 2 می‌پردازد. این کتاب به بررسی پسایندهای این تغییرات برای صنایع رسانه‌ای، مدیریت رسانه‌ها، مقیاس‌های هزینه و درآمد و قدرت رسانه‌ای در جهان امروز می‌پردازد.

خوانندگان با آخرین تحولات میدان رسانه‌ای آشنا شده و می‌توانند پیش‌بینی‌هایی درباره آینده رسانه‌ها در جهان و ایران انجام دهند. این کتاب همچنین به پیچیدگی‌های اقتصادی، تنظیمی، تکنولوژیک و تاریخی صنایع رسانه‌ای، از جمله سینما و سریال‌سازی در جهان سرمایه‌داری، پرداخته و جهان کمتر شناخته‌شده این صنایع را آشکار می‌کند.
 

در این اثر، نویسندگان از چارچوب صنعتی‌سازی فرهنگ برای مفصل‌بندی استدلال‌ها بهره می‌گیرند و سه عامل تکنولوژی، سرپرستگی و شرایط اقتصادی را به‌عنوان عوامل اصلی تعریف چگونگی و چیستی رسانه‌ها معرفی می‌کنند.

نظر شما