بایدن مدیران شرکت‌های هوش مصنوعی را به دلیل نگرانی فراخواند
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

بایدن مدیران شرکت‌های هوش مصنوعی را به دلیل نگرانی فراخواند

پرزیدنت جو بایدن روز پنجشنبه با مدیران عامل شرکت های برتر هوش مصنوعی از جمله مایکروسافت  و گوگل  آلفابت دیدار کرد و به صراحت گفت که آنها باید از ایمن بودن محصولاتشان قبل از استقرار اطمینان حاصل کنند.

هوش مصنوعی مولد امسال به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است، با اپلیکیشن‌هایی مانند ChatGPT که محبوبیت زیادی در بین مردم به دست آورده است و باعث شد شرکت‌ها برای عرضه محصولات مشابهی که معتقدند ماهیت کار را تغییر می‌دهند، عجله کنند.

کاخ سفید گفت آقای بایدن که از ChatGPT استفاده کرده و آن را آزمایش کرده است، به مقامات گفته است که باید خطرات فعلی و بالقوه هوش مصنوعی برای افراد، جامعه و امنیت ملی را کاهش دهند.


کاخ سفید افزود: این نشست شامل یک «بحث صریح و سازنده» در مورد نیاز شرکت ها به شفافیت بیشتر با سیاست گذاران در مورد سیستم های هوش مصنوعی، اهمیت ارزیابی ایمنی چنین محصولاتی، و نیاز به محافظت از آنها در برابر حملات مخرب بود. .


جلسه دو ساعته پنجشنبه که آغاز شد شامل ساندار پیچای گوگل، ساتیا نادلا از شرکت مایکروسافت، سم آلتمن از OpenAI و داریو آمودی از Anthropic بود. کامالا هریس معاون رئیس جمهور و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی نیز حضور داشتند.

 


خانم هریس در بیانیه‌ای گفت که این فناوری پتانسیل بهبود زندگی را دارد اما می‌تواند نگرانی‌هایی در مورد ایمنی، حریم خصوصی و حقوق مدنی ایجاد کند. او به مدیران ارشد گفت که آنها "مسئولیت قانونی" برای اطمینان از ایمنی محصولات هوش مصنوعی خود دارند و دولت آماده پیشبرد مقررات جدید و حمایت از قوانین جدید در مورد هوش مصنوعی است .

دولت همچنین از سرمایه گذاری 140 میلیون دلاری بنیاد ملی علوم برای راه اندازی هفت موسسه تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی خبر داد و گفت که دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید دستورالعمل های سیاستی در مورد استفاده از هوش مصنوعی توسط دولت فدرال را منتشر خواهد کرد.

توسعه دهندگان پیشرو هوش مصنوعی، از جمله Anthropic، Google، Hugging Face، NVIDIA Corp، OpenAI و Stability AI در ارزیابی عمومی سیستم های هوش مصنوعی خود شرکت خواهند کرد.

 

نظر شما