موضوع : پژوهش | مقاله

نقض حقوق بشر در اروپا


روزنامه لوموند چاپ فرانسه نوشت : به رغم مرگ بسیاری از زندانیان در فرانسه ، کمتر صحبتی از این موضوع به میان می‌آید.
نقض حقوق بشر در اروپا
در تاریخ 24 نوامبر در اجتماعی در برابر برج ایفل ، فهرستی از افراد بازداشتی فوت شده در اثر خودکشی در سال 2010 خوانده شد که این آمار نشان داد در بیشتر موارد ، بازداشتی‌ها در گمنامی می‌میرند.
این روزنامه نوشت :‌ تنها در سال گذشته میلادی ، مرگ 263 زندانی توسط اداره زندان‌های فرانسه ثبت شده است. از این میان ، 121 نفر خودکشی کرده‌اند. چهار نفر به دلایل مختلف کشته شده و 138 نفر نیز به مرگ طبیعی مرده‌اند.
این گزارش می افزاید : بیشتر مواقع ، خودکشی به جوانان 18 سال به پایین و به دوران بازداشت موقت مربوط می‌شود. 60 درصد جانباختگان به دلیل ارتکاب جرایم کوچک بازداشت شده بودند و نه جرم و جنایت.
این روزنامه فرانسوی با اشاره به اینکه در در اثر شوک ناشی از وارد شدن به زندان ، 15 درصد خودکشی ها در 10 روز اول ورود به زندان و دو سوم خودکشی ها در سه ماه اول بازداشت رخ می‌دهد.
همچنین بررسی‌های رسمی انجام شده در سال 2006 نشان می‌دهند 35 تا 42 درصد بازداشت شدگان ، آشکارا یا به طوری جدی بیمار بوده‌اند.
اعتراف رادیو وابسته به سیا
پس از گذشت پنج سال از ادعای آمریکا علیه ایران در باره آنچه ربودن مامور اف‌بی‌آی توسط ماموران امنیتی در جزیره کیش نامیده بود، اکنون با انتشار یک ویدئو در اینترنت مشخص شده است که این تبعه آمریکا توسط نیروهای شبه نظامی فعال در افغانستان و یا پاکستان ربوده شده و این ماجرا هیچ ارتباطی به ایران ندارد.
سایت رادیو فردا وابسته به سازمان سیا در گزارشی با اذعان به اینکه "رابرت لوینسون" اکنون در ایران حضور ندارد و اساساً ماجرای ناپدید شدن او ارتباطی با ایران ندارد، از انتشار چند فیلم و عکس از او در اینترنت خبر داد.
با وجود اعتراف سایت وابسته به سیا مبنی بر عدم دخالت و نقش آفرینی ایران در ماجرای مفقود شدن لوینسون و اینکه اساساً حتی هیچ مدرکی مبنی بر مفقود شدن او در ایران نیز وجود ندارد، هنوز هیچ‌یک از مقام‌های کاخ سفید حاضر نشده‌اند تا ضمن اعلام رسمی این مساله، از ایران به دلیل اتهام‌زنی‌های قبلی خود عذرخواهی کنند.
نشست انتخاباتی جریان فتنه در بگرام
فتنه 88 و مرزبندی نکردن جریان موسوم به اصلاح‌طلب که در اثر همراهی با قانون‌شکنی‌ها و آشوب‌گری‌ها عملاً به جریان فتنه تبدیل شد، شرایطی را ایجاد کرده که این جریان با تحلیل رفتن قابل توجه بدنه اجتماعی خود در داخل، به‌نحو فزاینده‌ای گرایش‌های وابسته‌گرایانه خود را تشدید کرد و بسیاری از چهره‌های منسوب به این جریان، عملاً از کشور خارج شدند.
بر اساس گزارشی که هفته‌نامه 9 دی منتشر کرد، طی چند ماه گذشته جلسات مختلفی توسط جریان سلطه و مشخصاً با هدایت و حمایت سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس با عناصر اصلی و دسته چندم گروهک های معاند قومی، مذهبی و سیاسی در برخی از کشورهای منطقه برگزار شد تا هماهنگی های لازم و نهایی با این عناصر برای فتنه انگیری در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.
اما اکنون بگرام به محلی برای توطئه های انتخاباتی تبدیل شده است . بر اساس این گزارش ها، برخی از عناصر فراری جریان فتنه -که با عناصر داخلی نیز در ارتباط هستند- در آخرین جلسه هماهنگی با سرپل های آمریکایی و انگلیسی که در شهر بگرام افغانستان برگزار شده، شرکت داشته و با طرف آمریکایی خود به توافقاتی رسیده اند .
روسیه: ایران برنامه هسته‌ای نظامی ندارد
پس از سال‌ها سکوت و اکراه، سرانجام روسیه به صورت رسمی اعلام کرد که ایران برنامه هسته‌ای نظامی ندارد. این نخستین باری است که یکی از مقامات رسمی روسیه، آشکارا خطاب به جامعه بین‌المللی می‌گوید که ایران دارای برنامه هسته‌ای نظامی نیست.
معاون وزیر خارجه این کشور که با تلویزیون «24 روسیه» گفت‌وگو می‌کرد گفت که ایران مشغول ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
«سرگئی ریباکوف» ادامه داد: ما مجموعه اطلاعاتی را که نشان دهنده انحراف نداشتن برنامه هسته ای ایران است، تأیید کرده‌ایم و برنامه هسته‌ای ایران دارای ابعادی نظامی نیست.
پیش از این، مقامات مسکو همواره به تهران توصیه می‌کردند با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری بیشتری کند و به رغم اکراه در تحریم ایران، به قطعنامه چهارم شورای امنیت برای تحریم ایران رأی مثبت داده و فروش سامانه ضد موشکی اس 300 به ایران را لغو کردند.
اذعان موسوی خوئینی به دروغ فتنه‌گران
محمد موسوی خوئینی اذعان کرد که ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم بی اساس بوده است.
دبیر مجمع روحانیون مبارز، در پاسخ به درخواست یکی از حامیانش که عنوان کرده بود "با کلماتی چند، دریچه امیدی بگشایید به دل غم‌زده ما"، در سایت شخصی خود نوشته است: میلیونها نفر و حداقل چهارده میلیون نفر مانند من و شما به انحراف از آرمان های انقلاب معترضند پس شما تنها نیستید چرا غمزده باشید؟"
گرچه خلاف ادعای موسوی خوئینی ها اعتراض فتنه گران به اساس جمهوری اسلامی بوده نه آنچه انحراف از آرمان های انقلاب نامیده، اما وی گفته است که تعداد معترضان به تعداد رای دهندگان به موسوی و کروبی هستند. در واقع خوئینی با سخنانش ادعای تقلب را رد و بر نتیجه انتخابات صحه گذاشته است.
البته نباید فراموش کرد که اکثریت رای دهندگان به میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از مشاهده ایستادگی آنان در برابر قانون و رای مردم و همسویی‌شان با دشمن، به مخالفت با آنان برخاستند و حماسه ای چون ۹ دی خلق کردند.

 

منبع: / روزنامه / جام جم ۱۳۹۰/۹/۲۰
نویسنده : علیرضا شعاعی

نظر شما