موضوع : پژوهش | پایان نامه

بررسی تاثیرات هوش مصنوعی بر بازاریابی اینترنتی

کارشناسی ارشد 1399
پدیدآور: نسرین نوری استاد راهنما: سیما نقی‌زاده
دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی، دانشکده برق و کامپیوتر
چکیده

هوش مصنوعی می تواند به مشکلات بازاریابی دیجیتال پاسخ دهد . با توجه به مشارکت هوش مصنوعی موفقیت در بازار دیجیتال به مدیریت صحیح داده ها ، محتوای شخصی سازی شده ، مخاطبان هدف ، خدمات صحیح و زمان بندی صحیح بستگی دارد . داده ها به صنایع کمک می کنند تا با هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، در زمان درست ، به زبان صحیح و با پیام صحیح ، محصولات خود را بفروشند . بازاریابان موفق می شوند درامد بالایی داشته باشند . مزایای دیگری نیز وجود دارد که ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی است . بیکاری کاهش یافته و هر روز مشاغل جدید ایجاد می شود . تولید و پردازش داده ها دانش جدیدی را به وجود می آورد و فرصتی منحصر به فرد برای برای تهیه کالاهای مورد نیاز مشتری با صرفه جویی در منابع فراهم می کند .( Dimitris & Prokopis, 2019 ) ادبیات موجود ، مزایای هوش مصنوعی را برای مشتریان تحسین کرده است ، فناوری های دیجیتالی را که محصولات جدید و برتر ارائه می دهند ، یا خدماتی را که انتظارات مشتری را برآورده می کند یا فراتر می برد ، توصیف می کند . ( Emmanuel Mogaji et al., 2020 ) . در حالی که ادبیات موجود به طور گسترده ، برنامه های هوش مصنوعی را پوشش می دهد که به طور کلی به سود مشاغل و مشتریان است ، تحقیقات محدودی در مورد استقرار هوش مصنوعی وجود دارد که مشکلات مشتریان آسیب پذیر اقتصادی را تشدید می کند . این مشتریان دسترسی محدودی به سیستمهای مالی ، خدمات یا فناوری دارند . ( Emmanuel Mogaji et al., 2020 ) هر کسب و کاری که AI را تصویب می کند باید چالش های داده و مدل سازی لازم برای استقرار و ارزیابی AI را درک کند تا بطور موثر به مشتریان آسیب پذیر برسد . ( 2020., al et Emmanuel Mogaji مطالعات متعدد نشان داد که یک راه اصلی برای افزایش اثربخشی استراتژی های بازاریابی اینترنتی ( DM ( استفاده از تکنیک های علوم داده ( DS ) در این صنعت است . برای مثال ، Tierney and Kalleher در سال 2018 استدلال کردند که اثربخشی DS بر DM می تواند افزایش یابد به وسیله بهبود مواردی مانند : 1 -مدیریت شرکت ها در اطلاعات جمع آوری شده از کاربران 2 - نوع و منبع داده از مجموعه داده های شرکت ها 3 - استفاده از تجزیه و تحلیل دا ده های جدید و تکنیک های ابتکاری برای ایجاد دانش . ( Jose Ramon Saura, 2020 )

نظر شما