روزهای پرانرژی و روزهای کم‌انگیزه: چگونه با نوسانات انگیزه کنار بیاییم؟
موضوع : جامعه | سبک زندگی

روزهای پرانرژی و روزهای کم‌انگیزه: چگونه با نوسانات انگیزه کنار بیاییم؟

همه ما آن روزهای فوق‌العاده را تجربه کرده‌ایم که انگار جرقه‌ای در وجودمان روشن می‌شود و می‌توانیم دنیا را جابجا کنیم. در این روزها، تمرکز و انگیزه ما در بالاترین سطح خود قرار دارد و به نظر می‌رسد که هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع رسیدن ما به اهدافمان شود. 
اما در مقابل، روزهایی هم هستند که هیچ انگیزه‌ای برای انجام هیچ کاری نداریم. فقط می‌خواهیم در رختخواب بمانیم و هیچ‌کاری نکنیم. یا اگر با زور و اجبار کاری انجام دهیم، هرگز احساس رضایت و کفایت نمی‌کنیم و حس می‌کنیم که هر کاری که انجام می‌دهیم ناقص و بی‌ارزش است.
مهم این است که به یاد داشته باشیم که این نوسانات کاملاً طبیعی هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند هر روز در اوج باشد. اگر دائماً خودمان را با آن روزهای پرانرژی مقایسه کنیم، فقط ناامید و دلسرد می‌شویم.

راهکارهایی برای کنار آمدن با روزهای کم‌انگیزه:

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: هر کس با سرعتی متفاوت پیشرفت می‌کند. 
به اندازه کافی بخوابید و غذا بخورید: سلامت جسم و ذهن برای داشتن انرژی و تمرکز ضروری است.
برنامه‌ریزی واقع‌بینانه‌ای داشته باشید: از خودتان انتظار نداشته باشید که هر روز کارهای خارق‌العاده انجام دهید.
به خودتان استراحت بدهید: وقتی احساس خستگی یا کسلی می‌کنید، کمی از کارتان دست بکشید و به خودتان استراحت بدهید یا به فعالیتی که از آن لذت می‌برید بپردازید.
روی نکات مثبت تمرکز کنید: به جای فکر کردن به کارهایی که باید انجام می‌دادید و انجام ندادید، به چیزهایی که دارید و به آنها دست یافته‌اید فکر کنید.
به خودتان پاداش بدهید: زمانی که به هدفی می‌رسید، به خودتان پاداش دهید.

به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. همه افراد روزهای کم‌انگیزه را تجربه می‌کنند.  مهم این است که با این روزها به طور مثبت برخورد کنید و از آنها عبور کنید.
با کمی برنامه‌ریزی و خودآگاهی، می‌توانید از نوسانات انگیزه خود عبور کنید و به اهدافتان برسید.

نظر شما