شرایط سخت بیماری صدرالدین حجازی، بازیگر پیشکسوت
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

شرایط سخت بیماری صدرالدین حجازی، بازیگر پیشکسوت

تهران - صدرالدین حجازی، بازیگر شناخته شده و پیشکسوت سینما و تلویزیون، در شرایط سختی به دلیل بیماری خاص قرار دارد. همسر وی، سونیا شکیبا، با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی همسرش، از مشکلات عدیده در تامین هزینه‌های درمان و دارو خبر داد.

حجازی که در آثار ماندگاری همچون «ناخدا خورشید»، «روز شیطان» و «مختارنامه» به ایفای نقش پرداخته است، اکنون به دلیل بیماری خاص با چالش‌های جدی روبرو است. همسر وی در این خصوص گفت: "متاسفانه حال آقای حجازی اصلاً خوب نیست و مهم‌ترین مسئله این است که بیمار خاص محسوب می‌شوند و من به سختی داروهای ایشان را تهیه می‌کنم."

شکیبا با اشاره به مشکلات بیمه‌ای و عدم پوشش هزینه‌های درمان توسط بیمه بازنشستگی، از سختی‌های تامین هزینه‌های درمان و بیمارستان گفت. وی افزود: "این در حالی است که ایشان هنرمند این مملکت هستند ولی در این مدت بیش از یک سال که درگیرم درمان آقای حجازی هستم، با مرارت‌ها و مشقت‌های زیاد هزینه‌های درمان و بیمارستان را تامین می‌کنم. اگرچه بیمه بازنشستگی دارند ولی در مراجعاتی که به بیمارستان، مراکز درمانی و تهیه دارو داشتیم بیمه فعلی پاسخگو نبوده و از یک سال قبل پولی هم به ما پرداخت نکرده است."

شکیبا با بیان اینکه سینما بی‌رحم است و بازیگر، تاریخ مصرف دارد، عمق فاجعه را در شرایط کنونی بیشتر درک کرده است. وی تاکید کرد که هیچ‌کس حال هنرمند پیشکسوتی که عمر خود را وقف هنر این مرز و بوم کرده است، نمی‌پرسد.

این خبر نشان می‌دهد که هنرمندان پیشکسوت کشورمان حتی در دوران بیماری و کهولت سن با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. امید است مسئولین و همکاران هنری به کمک این هنرمند پیشکسوت آمده و در رفع مشکلات وی کوشا باشند.

نظر شما