ماریا برانیاس مورِرا، پیرترین فرد جهان در ۱۱۷ سالگی درگذشت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

ماریا برانیاس مورِرا، پیرترین فرد جهان در ۱۱۷ سالگی درگذشت

ماریا برانیاس مورِرا، پیرترین فرد زنده جهان، در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت. او که به عنوان مسن‌ترین فرد جهان شناخته می‌شد، روز سه‌شنبه در خانه سالمندان «سانتا ماریا دل تورا» در شهر اولوت اسپانیا درگذشت.

خانواده ماریا در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی ایکس این خبر را تأیید کردند و نوشتند: «ماریا ما را ترک کرد. او همانطور که می‌خواست، در خواب، آرام و بدون درد درگذشت.» آنها او را به خاطر پندها و مهربانی‌هایش به یاد خواهند داشت.

ماریا برانیاس مورِرا در ۴ مارس ۱۹۰۷ در سانفرانسیسکو متولد شد و بعداً به اسپانیا بازگشت. او دو دهه آخر عمر خود را در خانه سالمندان گذراند و از آنفلوآنزای سال ۱۹۱۸، جنگ جهانی اول و دوم، و جنگ داخلی اسپانیا جان سالم به در برده بود. او همچنین در سال ۲۰۲۰ به کووید-۱۹ مبتلا شد ولی بهبودی کامل یافت.

وی در ژانویه سال گذشته میلادی به عنوان مسن‌ترین فرد جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. تومیکو ایتوکا از ژاپن که در ۲۳ مه ۱۹۰۸ متولد شده و اکنون ۱۱۶ سال دارد، به عنوان مسن‌ترین فرد زنده جهان جایگزین او شده است.

ماریا در دوران زندگی خود شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بود و ذهن او کاملاً روشن و شفاف بود. او به ندرت به بیماری‌های رایج در افراد مسن دچار شد و تنها مشکلات حرکتی و شنوایی را تجربه کرد.

آخرین فردی که پیش‌تر به عنوان پیرترین فرد جهان شناخته شده بود، ژان لوئیز کالمنت فرانسوی بود که در سال ۱۹۹۷ در سن ۱۲۲ سالگی درگذشت.

نظر شما