دکتر جواد وکیلی زاده شهردار اسبق ارومیه
موضوع : ایران‌شناسی | آذربایجان غربی

دکتر جواد وکیلی زاده شهردار اسبق ارومیه

دکتر جواد وکيلي زاده در سال 1305 (ه.ش) در ارومیه ]رضائيه[ چشم به جهان گشود وی فرزند حاج ابوالقاسم وکيلي زاده عضو انجمن شير و خورشيد رضائيه  بود. و ایشان نیز فرزند حاج وکيل التجار (داراي بزرگترين تجارتخانه فرش در سراي حاج آقا کيشي) است  که به داد و ستد فرش اشتغال داشت.

دکتر وکیلي زاده در رشته داروسازي از دانشگاه تبريز فارغ التحصيل گردید وی مدتها سمت رياست اداره خدمات درماني شهر رضائيه ]ارومیه[ را عهده دار بود که از سوي انجمن شهر رضائيه به اتفاق آراء برای بار اول از تاريخ 12 آذرماه سال 1347 به سمت شهردار رضائيه انتخاب و بر طبق ماده 51 قانون استقلال شهرداريها تصدي شهرداري را عهده دار گردید و در تاريخ 12 آذرماه سال 1349 استعفاي خود را به انجمن شهر تقديم کرد.

بار دیگر آقاي دکتر وکيلي زاده مجدداً از تاريخ 8 تيرماه سال 1354 از سوي انجمن شهر رضائيه با اکثريت آرا، به سمت شهردار رضائيه منصوب و بر طبق ماده 51 قانون استقلال شهرداريها تصدي شهر را عهده دار بوده و در تاريخ 23 آبانماه سال 1355 استعفاي خود را به انجمن شهر تقديم کرده‌اند.

در زمان ریاست دکتر وکیلی زاده خیابان دانشکده ارومیه (شهید بهشتی کنونی) طرح ریزی و احداث گردید. و چنار های این خیابان یکی از صدها یادگار ایشان می باشد.

دکتر وکیلی زاده در آذرماه سال 1397 دار فانی را وداع گفت. یادشان گرامی و روحشان شاد.

منابع:

آرشیو اسناد و عکس بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی

و کتاب: سیر تحول شهر ارومیه ، دکتر پرویز عقلمند، (پیش انتشار) و با سپاس از آقای حسین غفاری

 

نظر شما