فاطمه خلیلی بهفر
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

فاطمه خلیلی بهفر

فاطمه خلیلی بهفر معروف به فاطمه خلیلی (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۷۵ در قم) یکی از بازیکنان برجسته هندبال اهل ایران است. او در پست دروازه‌بان برای تیم ملی هندبال زنان ایران و همچنین باشگاه سی اس ام یاشی رومانی بازی می‌کند.

دستاوردها

فاطمه خلیلی در طول دوران حرفه‌ای خود در ۵ دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا حضور داشته و یکی از چهره‌های تأثیرگذار هندبال ایران محسوب می‌شود.
 

حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱

یکی از نقاط عطف دوران ورزشی او، حضور در مسابقات جهانی هندبال زنان در سال ۲۰۲۱ در اسپانیا بود. در دومین دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم قدرتمند نروژ، فاطمه خلیلی با ۱۸ سیو، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در تاریخ هندبال ایران نقش بسزایی ایفا کرد.

این نمایش خیره‌کننده حتی تحسین سیلیه سولبرگ، دروازه‌بان نروژ را نیز برانگیخت. سولبرگ گفت: "فاطمه فوق‌العاده تأثیرگذار بود. یکی از بهترین نمایش‌هایی که در زمین هندبال دیده‌ام. من به این دروازه‌بان افتخار می‌کنم و بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم."

عملکرد در سایر بازی‌ها

علاوه بر این، فاطمه خلیلی در مقابل تیم‌های دیگر، از جمله رومانی، نیز نمایش‌های فوق‌العاده‌ای ارائه داده و توانسته نام خود را در میان بهترین بازیکنان هندبال جهان ثبت کند.

نظر شما